2023-06-05

Havsbad

 

Först var det en morgonrunda som gällde för Ixa och mig. Sedan efter frukosten packade vi ryggsäckarna och begav oss ner till havet för ett dopp eller två.

Gubben stannade hemma med Ixa och vi bestämde att vi skulle mötas upp på en lunch lite senare.

Vi gick ner till Moscastranden, för där var det mindre folk än på Playa Flamencastranden. Så vi kunde doppa oss i lugn och ro och nästan ha hela stranden för oss själva med.

Jag badade två gånger och tyckte det var jätteskönt i vattnet. Nu håller havet lägre temperatur än poolen, men det var skönare än i poolen ändå.

Vi bestämde att vi skulle luncha på Sunrise. Men när vi kom dit så öppnande de inte köket förens 13.30. Och en timme och sitta och vänta innan vi kunde få något i magen, där gick gränsen.

Så vi fortsatte en liten bit till och lunchade istället på Rockys. Ixa låg mestadels under bordet och skötte sig exemplariskt. På hemväg gick vi förbi padelbanan och köpte glass som vi åt när vi fortsatte hemåt.

När vi kom hem gick flocken ner till poolen. Förutom gubben, Ixa och jag som stannade hemma.

På kvällen åt vi makaroner med köttbullar, bacon och pavo till. Sedan var det dags för gubben att skjutsa upp den lilla flocken till flygplatsen.

Lika jobbigt som alltid när man ska säga hej då, tycker jag. Men höll inne på tårarna tills de hade åkt iväg.


Punta Prima från morgonpromenaden.


En liten bit till att gå längs med havet innan vi viker av hemåt.


Moscastranden när Ixa och jag var ute.


Sedan var det barnbarnen och vi som var där.


Det lektes i sanden.


Axel helt nedgrävd.


Det lektes ett tag på utegymmet som finns på paseon vid havet.


Vi fick ett bord i skuggan på Rockys.


Jag tog en kyckling-cajunsallad.


Lite mycket makaroner, men det blir restmiddagar till gubben och mig.



Axel, jag och Ellen som busar till oss på kortet som dottern tog.

10 kommentarer:

  1. Jobbigt att ta farväl. Usch! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken bra dag det blev men nog är det vemodigt när någon reser. Hoppas det inte dröjer så länge innan ni ses igen.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fy sjutton så jobbigt det är när man åker ifrån flocken eller de från oss.
      Vi får se när det blir nästa gång vi kommer till Sverige.
      Kram

      Radera
  3. Förstår vad sorgligt det måste kännas när familjen skiljs åt igen.
    Men dom kommer nog snart tillbaka till ert soliga härliga hem.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det, men vi ses nog snart igen får vi hoppas.
      Kram

      Radera
  4. Hej Carin! Härliga bilder på barnbarnen. Kul med mormor med på bild också. Förstår att det är tungt med puss o kram o hej då!

    KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi hade skoj på stranden.
      Inte ofta jag syns här på bloggen, men ibland händer det 😉😄.
      Har alltid haft svårt att ta farväl och hej då, när man vet att man inte ska ses på ett tag.
      Kram

      Radera
  5. Vad jobbigt att säga farväl. Men ni ser ut att ha haft en fantastisk sista dag tillsammans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är alltid jobbigt att säga hej då.
      Men våra dagar var fantastiska.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.