2023-06-30

Bara ett

 

Ynka litet kort blev det knäppt med mobilen igår. Och det kanske berodde på att jag gjorde helt enkelt inte ett dugg. Inte ens någon middag, för det var bara att värma upp restmat i micron 😏.

Men gubben däremot gjorde desto mera. För han var en sväng till flygplatsen. Sedan var han och kollade till några blommor. Efter det så åkte han och lämnade tillbaka en sele på Petsworld som var för stor till Ixa. Det var inte slut för hans del efter allt detta heller 😲. Utan han åkte och veckohandlade med innan han var tillbaka hemma igen 🙄. 

Det var väl ingen vidare bra arbetsfördelning på grejerna som vi skulle göra, tänker ni 🤔. Och det kan jag hålla med om. Men det var inte jag som lade upp arbetsschemat utan det var gubben som gjorde det helt själv.

Men kanske beror det på att det är han som har körkort 😕 och grejerna som var på "att göra listan" krävde ett sådant på grund av sträckorna till de olika ställena. 

Och att jag och Ixa skulle ha följt med runt i bilen, fanns inte på kartan ens än gång. Då kanske vi skulle fått rengjort en bil av spyor 🤢 efter den långa bilturen. Eftersom Ixa inte gillar att åka bil.

Så min torsdag blev helt enkelt väldigt lång, slapp och arbetslös 😳😀.


Vi sade godmorgon till en ny dag både jag och Ixa och blickade ut över havet när solen steg  upp.

14 kommentarer:

  1. Det fanns ju ingen anledning för dig och Ixa att hänga med i bilen bra. Nej, då var det bättre att stanna hemma.
    Önskar en god fredag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var ju det.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Tänk att nu är det dags igen för helg. Trevlig sådan! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jösses ja 🙈.
      Detsamma 😀.
      Kram

      Radera
  3. Det kan inte alltid vara rättvist bara för att. Mycket bättre att Ixa slapp bilturen och fick vara hemma tillsammans med dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det kan ju inte det. Ja, det var skönt att hon slapp åka bil.

      Radera
  4. En skön och vilsam dag med andra ord :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan man säga att det var 😊.
      Kram

      Radera
  5. En riktigt skön dag då tänker jag :)

    SvaraRadera
  6. Hej Carin! Dagar som denna de behövs! Bara få vara hemma och vara. KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
  7. Ibland behöver man dagar som bara får vara, inte mycket som händer, låter härligt.
    Restmat man vara gott nog.
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.