2023-06-09

Kom några stänk

 

Lite regn i luften på morgonen och några stänk kom det med. Men jag körde igång en maskin tvätt ändå när vi kom hem.

Gubben skjutsade upp grannarna till flygplatsen, för nu var det time för dem att åka till Sverige och komma tillbaka till hösten igen.

När gubben var iväg tog jag fram snabeldraken och tog en svängom innan jag hoppade i duschen.

På eftermiddagen tog vi pärlan och åkte bort till Chatarina på en fika. Vi satt på hennes takterrass och åt kladdkaka med grädde till. Och när vi satt där så kom det några regnstänk igen. Men inget som gjorde att man blev blöt.

Gubben släppte av mig i Punta Prima när vi åkte hem. Där ifrån gick Ixa och jag hem till oss. Det fick bli Ixas kvällspromenad.

Hon somnade som en stock på rumsmattan när vi kom hem. Det hade blivit många nya intryck för henne under eftermiddagen. Så där sov hon tills det var dags för en sista kvällskiss innan natten.


Vi mötte solen på väg ner mot havet.


När vi kom ner till La Zeniastranden höll kommungubbarna på att lägga ut trallen på stranden. Nu kanske det börjar hända något med strandbarerna med 🙏.


Chatarinas utsikt från hennes takterrass.

10 kommentarer:

  1. Vilken bra dag det blev! Den utsikten hade man inte tackat nej till! Samtidigt så tycker jag att ni verkar bo mysigt med er lilla trädgård.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle absolut inte vilja byta mot vårt, men utsikten där ifrån är amazing 🧐.
      Fin fredag till dig med.
      Kram

      Radera
  2. Vilken utsikt Chatarina har!! Vilken fin dag ni fick. Förstår också att du inte vill byta bort din trädgård. Jag skulle inte vilja byta min heller, det är på ngt sätt sååå skönt att kunna gå ut i en sådan. Ha en jättefin helg. Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är magisk in mot Torrevieja, men vår trädgård vill jag inte vara utan.
      Ha en fin helg du med.
      Kram

      Radera
  3. Nya intryck verkar verkligen ta på djurens energi. Jag upplever samma med mina marsvin. Men oftast är det ju positiva intryck som gett djuret en bra dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog så med de flesta djur tror jag med.

      Radera
  4. Hej Carin! Mäktiga moln på promenaden och tjusig utsikt hos din vän. Här borde det komma lite regn. Så torrt i marken, KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mäktiga men vackra och utsikten är fantastisk hos henne.
      Här har det kommit lite regn, men visst det behövs mer.
      Kram

      Radera
  5. Det blev en bra dag.
    Väldigt torrt i Sverige också, behövs lite regn för naturen, men inte för semesterfirande.
    Trevligt veckolsut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vem ville ha regn på sin semester som man väntat på ett helt år 😉. Inte jag i alla fall när jag jobbade 🙄.
      Detsamma till dig.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.