2023-06-25

En lagom lördag

 

Lite typiskt svenskt ord, men lördagen var lagom med allting som hände under dagen.

En helt perfekt morgonpromenad, varken mer eller mindre utav något. Lagom runda, lagom med sol och vind.

Sedan fick jag ett sådant sötsug på svenskt godis. Så jag knallade ner till Skandinaviskabutiken och köpte (mycket) lite. Eller precis lagom🙄i mina ögon sett.

Vi gick iväg och lunchade med Ulrika och Mats på Da Mario, och det blev en härlig, trevlig och precis lagom dos av allt i goda vänners lag.

Eftermiddag spenderades på takterrassen med solstolshäng och spel. Hur lagom och mysigt som helst.

På kvällen blev det lite serie-tittande innan vi hoppade i säng. Och igår var första gången vi hade AC:n på i sovrummet på natten. Det var nog det enda som inte blev lagom. För både jag och gubben vaknade av att vi frös 🥶. Vi har den på +27 (är det fel på oss 🤔) men huuuua så kyligt det blev. Vi kanske går tillbaka till det vanliga. Takfläkt på och fönstren på vid gavel istället.


Morgonpromenaden.


Här håller de på att bygga en minigolfbana i närheten av där vi bor.


Inte mycket folk i butiken på förmiddagen.


När sötsuget slår till är det väldigt svårt att bara välja en påse av allt godis som finns i butiken.


Både jag och gubben tog en pizza på Da Mario.


Jag hade frusit in sangria i en plastbytta.


Så hade vi en iskall Cava.


Det blev en riktigt god och läskande lördagsdrink med de dryckerna ihop.



En kvällsmacka innan tv:n. Med lagom med (en massa) goda räkor på.

10 kommentarer:

  1. Har förstått att det är mycket vanligt med sötsug, själv har jag aldrig haft det. Jag är aldrig sugen på bakverk, tar hellre en macka till kaffet. Som jag skrivit någon gång, jag kan inte äta sötpotatis ens.
    Kram Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har alltid varit förtjust i godis, tårtor, kakor så inga problem för mig att äta. LOVE IT 😋😉.
      Men som sagt, det är väl tur att vi är olika. För jösses så tråkigt de skulle vara om alla gillade likadant.

      Radera
  2. Godis är gott :) Och mackan ser ljuvlig ut, drinken också...
    Ha en skön kväll nu, här är det otroligt HETT!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det håller jag fullkomligt med dig om 😋.
      Mackan och drinken var det inget fel på heller.
      Vi har det hett här med nu.
      Ha en ny fin vecka.
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! En perfekt lördagsdrink i hettan. Älskar ordet lagom... förstår inte att det ordet inte finns i andra länder!
    KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lagom är bäst 😉😁.
      Drinken var verkligen svalkande och god. Det är kul när man kan frysa och mixa till drinkar.
      Kram

      Radera
  4. Tycka vad men vill men svenskt godis håller hög kvalitet och slår det mesta! Smidigt att det finns att köpa på plats :D

    Önskar en god söndagskväll nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen tur att det finns att köpa här. Eller kanske det är otur 🤔. Då kanske jag hade slutat äta godis 😉😁. Det finns inget som slår svenskt godis, punk slut.
      Ha en ny fin vecka.
      Kram

      Radera
  5. Bilar är ju bland det godaste godiset som finns. Bra val. =)
    Låter som en perfekt dag och kväll på alla sätt.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det, och det är svårt att bara stoppa in en i taget av dem i munnen med 🙊.
      Det var inget fel på den.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.