2023-06-04

Marknad såklart

 

Igår åkte bror min hem till Sverige igen, och gubben skjutsade upp honom till flygplatsen. Vi andra tog en marknadsrunda och Ixa fick följa med.

Har sagt att jag aldrig skulle ta med mig Ixa på marknaden. Men igår blev det så i alla fall, och hon var hur duktig som helst.

Nu var vädret suveränt också. Mulet och det kom t.o.m. lite regn när vi gick där. Nu gick hon inte hela marknadsgatan bland en massa folk och hundar. Utan jag och dottern turades om att bära henne emellanåt med.

När marknaden var gjord gick vi förbi Abbys och tog en lunch där innan vi gick hem till poolen och badade.

På seneftermiddagen sprack vädret upp igen och vi tillbringade resten utav dagen på takterrassen. Vi slappade, grillade, lekte, spelade spel och bara njöt.


Ixa och jag tog morgonrundan hemmavid och inte nere vid havet.


Var iväg rätt tidigt på vår marknadsrunda.


Sedan lunchade vi på Abbys.


Barnbarnen badade länge i poolen.


Vi grillade och njöt resten av dagen på takterrassen.



Åt fruktsallad till efterrätt och kortspel.

12 kommentarer:

  1. Förstår att ni njuter av varenda minut ni får tillsammans. Så stora barnbarnen blivit!
    Ha det fortsatt gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör vi verkligen.
      Det här är våra mellan barnbarn. Vi har två större och två mindre barnbarn med.
      Tack och kram

      Radera
  2. Vilken jättehärlig dag det blev tillsammans med barn och barnbarn.
    Kan tänka mig att det var uppskattat med bad i poolen!

    Önskar en fin söndagnu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi har det så härligt och mysigt just nu.
      Poolbad är toppen.
      Detsamma.
      Kram

      Radera
  3. Vilken mysig dag...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Mys mys och mera mys. Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Carin! Så kul med besök! En härlig semester för dem att få hälsa på er i Spanien. Ett äventyr och det blir fina barndomsminnen för dem. Kram Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har varit så härligt att få haft dem här igen. Även om det blev en kort vistelse denna gång.
      Kram

      Radera
  6. Fruktsallad och kortspel, en härlig kombo. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.