2023-06-10

Mot kanalen

 

Ja, vi styrde stegen åt det hållet på morgonen. Kanalen uppe i Villamartin. Även om jag nästan dras mot havet varje morgon, för det är så vackert. Men det blev lite vatteninspirerat ändå, för det är en fin väg utmed kanalen. Och sådär tidigt på morgonen är det inte heller en massa cyklister och bilar på den heller.

Vi åkte och storhandlade på Mercadona efter frukosten. Och nu är det visst slut på jordgubbarna här. Ja, vi närmar oss midsommar och då försvinner de här ett tag, innan de kommer igen i butikerna.

Åkte och köpte lite garn till på Chinobutiken med innan vi åkte hem. 

Sedan var vi bara hemma och tillbringade eftermiddagen och kvällen på takterrassen. Så skönt att sitta där uppe och känna de ljumma vindarna och se att dag blir till kväll.


Lite molnig morgon.


Som inte gör ett dugg när man går en långpromenad.


Vackra hus som gömmer sig bakom de stora  buskarna och träden.


Här var det mer skötsel på det gröna. Ansade palmer och en klippt häck utmed radhuslängan.


Nu har vi inte så långt kvar på kanalvägen innan vi ska vika av till allmänningen.


Sådant här kan jag inte se mig mätt på. Tycker sol och moln alltid skapar något vackert ihop.


Sedan var vi på allmänningen och där var det kaniner. Först kollar vi in dem, sedan rycker det till i kopplet och Ixa vill jaga dem. Men det fick hon inte.


De här snäckorna är så vackra. Skulle bli snyggt som ett armband eller halsband. Fast utan snigeln i dem då 🙄.


Här har det legat en gård förmodligen för länge sedan.


Undra hur gamla olivträden är.


Mixad frusen vattenmelon, rabarbersirap och Cava blev vår fredagsdrink.


Vi åt räksallad. 



Med pimiento de padron, vitlöksbröd och hemmagjord aioli.

8 kommentarer:

  1. Det är alltid trevligt att variera sina promenadvägar tycker jag. Ser väldigt fint ut vid kanalen tycker jag.
    Så fina bilder du delar med dig av och olivträden är verkligen pampiga och vackra!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är kul att variera sig. Men jag hamnar oftast nere vid havet till slut ändå 😀.
      Tänkte på Karl Fredrik på tv:n när han visade ett olivträd som var flera tusen år. Då måste de här vara minst ett par hundra i alla fall.
      Kram

      Radera
  2. Så fint och mysigt att sitta där och ja där hade jag också gärna suttit och mysigt vid kvällssolen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Takterrassen är guld värld denna årstid.

      Radera
  3. Hej Carin! Tack för att du tog med mig på din morgonpromenad. Din mat är så GOD!! DEN DRINKEN, en riktig AnnaDrink! Receptet tack! KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Receptet är det som står under bilden. Några mått är jag dålig på 🙊 när det är hittepådrinkar.
      Jag mixade en vattenmelon och silade bort kärnorna. Frös saften till dagen där på när drinken skulle göras. Skrapade upp den frusna saften och fördelade det i våra glas. Hällde lite rabarbersirap på det. Och sedan var det bara att fylla upp glaset med cava.
      Kram

      Radera
  4. Vilken mysig och vacker promenad! Varmt och soligt här också...inte en regndroppe sen veckor tillbaka. Nåväl, bäst att njuta på nu :)
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sommaren i Sverige ska visst bli som sommaren 2018 har jag hört.
      Kram tebax.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.