2023-06-26

Söndagschill

 

Det blev en hemmasöndag i alla fall för mig. Gubben tog en snabbrunda och kollade till lite blommor.

Det var inte många knop som avverkades vi hade det bara avslappnat och skönt. Ryggläge i solstolen fast i skuggan. 

-Jo, jag fick till slut till en virkad stjärna med 4 uddar. Något som jag aldrig tidigare har virkat. Det är tur det finns Yuo Tube 😰. Men det fick bli lite hittepå ändå med stjärnan. För stjärnor har oftast 5 uddar inte 4. Stjärnan ska symbolisera IFK Norrköpings emblem.


En strålande söndagsmorgon.


Tror det var ett gäng hägrar som flög förbi.


Räkpasta till middag.



Kanske inte den vackraste stjärnan.


Men det var vad jag fick till.


En IFK Norrköping bucket hat till brorsan. Som har varit ett IFK fan i hela sitt liv. Ett liv Ett lag 😉.

16 kommentarer:

  1. Jodå, jättefin hatt med världens finaste emblem. Ikväll blir det att titta på IFKs damer som spelar mot Linköping. Kul med derby. Har ett 9-årigt fotbollstokigt barnbarn som bor i Uppsala där Sirius finns men han hejar på IFK och var här och tittade när IFK spelade mot Sirius. Han fick autograf av Totte Nyman. I födelsedagspresent fick han en IFK-matchtröja.
    Den där småttiga pastasorten ser god ut, den har jag aldrig sett.
    Kram Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vi får se om den passar på brorsans huvud 😁.
      Derby är alltid skoj att titta på.
      Autografer är väldigt roligt att få av sina idoler när man är barn.
      Förstår att födelsedagspresenten var uppskattad.
      Har nog bara sett den där modellen på pastasorleken i Spanien.
      Kram

      Radera
  2. Allting som man får av någon som gjort det själv är fint. Hatten blir säkert uppskattad. Kram från 🇸🇪

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så är det.
      Vi får hoppas den passar.
      Kram

      Radera
  3. Men hej! Så kul att få ett ansikte på dig. :-) Du kanske har lagt ut bilder förr men har aldrig sett dig. :-) Tycker din virkade hatt blev väldigt fin. Passar perfekt till ett Norrköpingsfan. Pastan såg väldigt god ut, ja tack till den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte så ofta jag är med på bild. Men ibland har jag synts här på min blogg.
      Ja,, nu får vi hoppas att den passar på huvudet på brorsan med.
      Tack, pasta är så himla gott.

      Radera
  4. Så jättefin hatten blev och stjärnan duger mer än väl tycker jag.
    Som vanligt såg er mat jättegod ut.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och det blir ju något liknande IFK:s stjärna i alla fall 🙄😁.
      Pasta och skaldjur är gött 😋.
      Kram

      Radera
  5. Vilken fin hatt, den kommer han säkert att bli glad för. Så duktig du är som virkat den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får vi hoppas att han blir.
      Tack, kul att testa när jag hittade ett bucket hat mönster.

      Radera
  6. Haha 🤩 Maken säger det, byta fruar har gått bra men byta lag finns inte på kartan. Han har varit ett IFK-fan i hela sitt liv. Ett liv Ett lag💙⭐️ Snygg hatt!

    KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha 😁. Det har min bror alltid varit med 💙.
      Vi får hoppas att den passar på huvudet nu.
      Kram

      Radera
  7. Men vilken fin IFK-hatt! IFK har ju en speciell plats i mitt hjärta efter mina Norrköpingsår och Ett liv Ett lag - OCH Markus Krunegård likaså! Kram //Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack.
      Okej, så kan det bli om man bott där. Så samma för mig 😉😀.
      Kram

      Radera
  8. Ja du Systera Mi . Hatten ser ursnygg ut och kommer säkert sitta som ett smäck på kocka. Bugar o bockar.
    En gång VIT alltid VIT 🤍💙

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊, vi får hoppas att den passar.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.