2023-09-03

Det var uppehåll

 

Regnet hängde i luften när vi gick iväg på våran morgonpromenad. Ja, vi fick ca. 50 stänk på oss. Mer blev det inte som tur är.

Så när allt var gjort som skulle göras hemma tog jag och gick iväg på en marknadsrunda. Bestämda med gubben att jag köper churros på hemväg, så ses vi på An Sibin för en marknadsöl.

När jag kom till marknadsgatan så var det väldigt lite marknadsstånd i början av den. Så många hade kanske tänkt att  det skulle bli spöregn och hoppade sin marknadsplats.

Men vid churrosvagnen var det kö till förbannelse. Var på vippen att ge upp ett tag. Men det är bra gott med en churros ibland. Så jag stod still på min plats i kön och efter sisådär en 10-15 minuter så var det min tur.

Gubben var redan på plats när jag kom till An Sibin och Carolin och Fredrik satt vid bordet bredvid. Så det blev en trevlig pratstund under tiden vi drack marknadsölen.

När vi kom hem så gick vi inte upp på taket. För där hade vi plockat undan alla dynor kvällen innan, eftersom det var utlovat regn under natten. Och även lördagsnatten skulle det komma regn var det sagt. 

Fortsättningen på lördagen blev lugn och skön. Vi slappade, åt mat, spelade lite spel och såg på tv:n.


Mulen morgon.


Skummande vågor.


Dystert när det är mulet.


Den äldre herren på stranden hade hantlar i händerna och gjorde morgongymnastik.


Väldigt tomt i början på marknaden.


En påse med varma churros 😋.


Gjorde kinamat till middag med nudlar till.



Och när kvällen kom drog vädret ihop sig igen.

14 kommentarer:

  1. Ojdå marknaden såg nästan ut som under pandemin. Det var trevligt att pratas vid. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite faktiskt 😲.
      Ja, det var det 😃.
      Kram

      Radera
  2. Kinamaten ser mycket smarrig ut. När jag var ung tyckte jag inte om nudlar, troligen för det var maten för fattiga studenter men nu gillar jag det och jag äter den där typen av mat med pinnar.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De där småpaketen med lite buljong till 😝. Billigare att köpt ett paket makaroner och ett paket med buljongtärningar. Men så tänkte inte studenterna 🙊.
      Men det går lika bra att äta med bestick också 😉

      Radera
  3. Regn behövs ju också hos er - men det blev inte mycket om jag förstod rätt.
    Varma churros, det är mums det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Natten till söndagen har vi fått regn och det kom en del faktiskt. Vi hade 35mm i vår regnmätare.
      Ja, det är så gott.

      Radera
  4. Ja nu är det lite ruggigt väder :) Men bra solen lyser lite här och där varje dag också så vi inte glömmer av hur den ser ut hahahah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi behöver regnet, men det får inte bli för mycket av det blöta.
      Nej huajeda mej, hemska tanke 😲😉.

      Radera
  5. Kan tänka mig att det behövs lite regn även hos er. Solen kan inte alltid skina ;-) Men visst, man blir klart piggare av att solen skiner.
    Lika god mat som vanligt ser jag!

    Kram och god söndagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi behöver regnet och vi fick det med. Just nu är det bara blåsten kvar. Men den ska avta i kväll.
      Fin söndagskväll till dig med.
      Kram

      Radera
  6. Hej Carin! Chorros är värt att vänta på! Åt mina första gången på Mallis 1982. Min dåvarande pojkvän (pappan till mina döttrar) blev lycklig som ett barn när han såg chorrors. Det hade han inte ätit sedan han var barn i Chile. Han kom med sina föräldrar på 70-talet till Sverige efter militärkuppen. Så det blev barndomsnostalgi för honom. När jag äter chorros tänker jag på just den händelsen för jag själv hade ingen aning om vad det var för något. Tänk att det är över 40 år sedan. Chorros påminner om våffelsmak. Gott! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att det blev ett nostalgiminne för honom. Ja, det gör det. Fast mycket frasigare och sprödare tycker jag att de är.
      Kram

      Radera
  7. Churros är gott. Min dotter gör egna ibland och dom blir ännu godare.
    Din middag ser som vanligt väldigt god ut. Skulle gärna smakat. Haha.
    Mysigt med en marknads öl. Hoppas regnet dragit bort nu.
    Ha en bra ny vecka.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gjorde churros med barnbarnen en gång och det blev sådär. Vi provade att göra glutenfria sådana.
      Har en matlåda i kylen av maten som blev över 😉.
      Kul att träffa folk och att sitta och titta på folk med.
      Regnet är borta nu.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.