2023-09-10

Det var lördagen

 

Morgonpromenad, frukost, kaffe och datorhäng innan jag gick iväg till Mercadona och handlade. När jag var klar ringde jag efter gubben så kom han och hämtade mig.

Ett tag på eftermiddagen gick vi upp på takterrassen och satte oss. Gubben plockade lite med växterna innan vi gick ner igen.

Jag tog en promenad med Ixa innan fotbollen började på tv:n. När jag var tillbaka fixade jag middagen som vi sedan åt på altanen och kollade på fotbollen samtidigt som vi åt.

Efter matchen såg vi en film som heter "The coldest game". Ingen hit, tyckte vi.


Vi tog svängen över Villamartin ner till havet.


Det var inte lite sjögräs som lagt sig i viken efter ovädret borta på Cala Capitan.


Godmorgon till en ny dag.


Lite läskande i glasen och chips till det.


Stekt karrékotlett, sallad och majskolv.



En amerikansk alkoholiserad före detta schackmästare som blir inblandad i en kall krigskonfrontation mellan nukleära supermakter.

12 kommentarer:

  1. Vi vinkade när du gick förbi Sunny Corner men du såg oss inte. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va! jag tyckte jag tittade så noga på båda krogarna om jag skulle känna igen någon. Så jag vinkar nu då 👋. Kram

      Radera
  2. En skön lördag verkar det ha varit, men god avslutning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inget fel på den. En bra dag med andra ord.

      Radera
  3. Låter så härligt att ni kan sitta på takterrassen .Här i Sverige har vi mygginvasion det går inte att sitta ute för de aggressiva myggen.Hur är det med myggen i Spanien just nu ?
    Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tycker inte vi har haft så värst mycket mygg i år faktiskt.
      Och det blev ingen skillnad efter regnet som kom heller. Så vi har haft tur 👍😀.

      Radera
  4. Det lät som en väldigt bra och behaglig lördag på alla vis. Här njuter vi av sensommarvärmen så länge den håller i sig.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var toppen.
      Och så härligt att vädret håller i sig hemma i Sverige.
      Fortsatt fin söndagskväll.
      Kram

      Radera
  5. Hej Carin! Lite läskande i glasen... tycker det ser väldigt läskande ut! Slurp i värmen! På tal om schack, ni har väl inte missat miniserien "The Queen's Gambit" på Netflix? SÅ BRA!!! Såg att säsong två har kommit nu. Måste jag se.

    Ha en skön söndag! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var försvinnande god i värmen 😃.
      Tack för tipset, för den har vi inte sett.
      Ha en fortsatt fin söndag du med.
      Kram

      Radera
  6. Jag tycker att det händer ofta att jag hittar något på Netflix som låter bra. Men som visar sig vara ganska tråkigt.
    Svårt att hitta de där riktigt bra filmerna, om man inte fått något tips från någon.
    God drink och frestande middag som vanligt hos er.
    På tal om mygg så har jag knappt sett en mygga i sommar här i Sundsvall.
    Har faktiskt reagerat på det och tyckt att det varit konstigt. Men skönt.
    Ha en bra fortsättning.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan nog hålla med dig lite om det. Inte alltid det är en wow-upplevelse med filmen man ser.
      Så skönt att du sluppit myggen. Tycker nästan varenda en som man pratat med från Sverige klagat på dem.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.