2023-09-27

Vi gick till havet

 

Barnen ville till havet en sista gång, så vi gick ner till det efter frukosten var avklarad och allting annat var fixat.

Vi tog med oss hinkar och spadar denna gång och en liten matsäck med. Kakor, dricka och frukt, så vi stod oss ett tag.

När vi hade gått halvvägs kom jag på att jag glömt min mobil. Orkade inte vända hem efter den utan sa att korten de knäppte fick de skicka till mig. För jag ville ha till bloggen och ett minne från dagen. 


Det var mycket sjögräs och sand i vågorna.


Men det störde inte barnbarnen ett dugg.


Vi grävde gropar.


Både små och stora.


Elvis ville bli nergrävd.


Och även Amelia ville bli det.


Vi hade en riktig mysdag.


Tacomys på takterrassen när det var middagsdags.



Gjorde små tortillakorgar som vi fyllde köttfärs och grönsakerna i.

10 kommentarer:

  1. Så härligt med en avslutande dag på stranden och jag kan förstå att barnen uppskattade det.
    Kvällens middag var ett säkert kort och brukar uppskattas av såväl stora som små.

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De gillade havet och stranden så de fick välja. Så havet först och poolen när vi kom hem.
      Tacos är toppenbra och gillas av de flesta som du skrev.
      Kram och detsamma till dig.

      Radera
  2. Vilken fin avslutning ni fick på stranden med sol och bad. Underbart för er alla! Kan tänka mig att ALLA älskade din fina tacomiddag. MUMS!! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en bra avslutning på semesterveckan. Både med havet och middagen 😉.
      Kram

      Radera
  3. Underbar avslutning på veckan med barn och barnbarn. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en toppenavslutning på deras semestervecka.
      Kram

      Radera
  4. Vad härligt med besök av familjen.
    Ser så skönt ut på stranden.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen skoj att ha delar av flocken på besök.
      Stranddagen var toppen.

      Radera
  5. Havet är underbart och kan förstå barnen tyckte det var roligt att hänga på stranden i många timmar. Tacos är en favorit i den här familjen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Havet gillades även om det blev lite salt i mun och ögon emellanåt.
      Det är mums tycker jag med.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.