2023-09-08

Vi hoppade veckohandlingen

 

Efter morgonrundan och frukosten + kaffet förstås, gick jag iväg för att hämta mina nya glasögon som jag fått ett sms om att de var klara.

Jösses, vilken skillnad det blev när jag tog på mig dem. Inte en repa som störde mina ögon och det jag tittade på. Jag fattar inte hur mina gamla glasögon hade kunnat bli så repiga som de var. Men nu är det historia och de är slängda. Nu blickar jag framåt med mina nya repfria ett par år igen, hoppas jag.

Vi hoppade veckohandlingen och tänkte att den tar vi som idag. Men idag är en röd dag märkte jag i morse. Så vi får handla i morgon istället

På eftermiddagen skulle Ixa få möta sin kompis igen efter x-antal veckor. Det blev ett kärt återseende för dem båda. Men det syntes att Ixa blivit lite vuxnare efter sitt första löp. Nu fräste hon till på skarpen när hon inte tyckte leken var okej längre.

På kvällen såg gubben och jag på en film som heter "Wild is the wind". Den finns på Netflix.


Gångbryggor och räddningstorn var uppdragna efter stormen på varje strand som vi gick förbi. Nu plockas de nog bort för säsongen, tror jag.


Solen försvann snabbt bakom molnbanken.


Lite (väldigt) suddig bild på Ixa. Men här sitter hon och iakttar två stycken ekorrar som hon trodde hon skulle hinna ifatt. Men de rusade upp i trädet och tjattrade på Ixa därifrån på en gren.


Vi blev bjudna på tapas hos Ulrika och Mats.


Filmen innehåller verkliga problem som vi står inför i dagens samhälle, och har en mångfald av karaktärer. Ur en pedagogisk synvinkel hjälper det att forma och ge perspektiv på livet, i hur människor och i detta fall två poliser fattar livsförändrande beslut som har en inverkan på hela samhället.

4 kommentarer:

  1. Det är väl lite så att man gradvis vänjer sig vid att glasen är repiga men det finns en gräns. När man sedan hämtar sina nya då märker man verkligen skillnaden!
    Tikar som har löpt brukar kunna fräsa ifrån lite mer och allt det valpiga avtar sakta men säkert.

    Önskar en fin fredag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så att man vänjer sig 🧐.
      Ja, vi märkte det på Ixa igår.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Hej Carin! En ny värld för dig... jag borde också kolla min syn också. Säkert närmare tio år sedan. Verkar vara en viktig film. Här blir det Fares film ikväll. Får se vad vi tycker om den. Ha en skön fredagskväll! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, då kanske det är dags igen att kolla synen 🙈.
      Ja, den utspelar sig i Sydafrika.
      Den har vi sett redan. Då får vi se vad ni tyckte om den.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.