2023-09-11

Gubben jobba och jag tog söndag

 

Gubben stack iväg rätt tidigt för han skulle kolla till blommorna hos de som bor inne i Torrevieja innan han åkte till flygplatsen.

Våra svenska grannar mitt emot oss kom ner igår, och gubben hämtar dem med deras bil som de har här. Deras plan landade i tid och de behövde inte vänta särskilt länge på sina väskor på bagagebandet.

När gubben var iväg så höll jag och Ixa ställningarna hemma. Vi tog det väldigt mañana, mañana. Jag virkade och kollade på film, och Ixa sov väl i stort sett hela tiden.

Filmen heter "A beautiful life" och är en Dansk film som finns på Netflix. Kärlek och musikfilm är det, och jag gillade musiken som spelades i den.

På kvällen ville grannen bjuda oss på middag ute så vi gick ner till Chilli Pepper som de brukar äta på. Vi satt ute för vi hade ju Ixa med oss. Men det var ljumna vindar och väldigt skönt att sitta ute.


Vi styrde stegen in mot Torrevieja på morgonpromenaden.


Gick ner vid Mar Azul och mot Cala Ferris.


En lugn och skön start på söndagen.


Vi mötte inte många på vår morgonrunda nere vid havet.


Krogen Nautilus gick vi förbi.


Vi åt Chinamat och gubben tog ananasanka.



Elliott, en ung fiskare med en extraordinär röst, får sitt livs chans när han upptäcks av den framgångsrika och välkända musikmanagern Suzanne. Suzanne parar snart ihop Elliott med sin frånskilda dotter och musikproducent, Lilly.

6 kommentarer:

  1. Jag tycker om dina bilder från morgonpromenaderna. De gör att jag slipper gå upp tidigt för att se det vackra. 😉 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod och njut 😉😀.
      Allt verkar vara öppet idag som tur är 🤔😏👍.
      Kram

      Radera
  2. Vilken bra och trevlig söndag det blev. Inte fel att bli bjudna på restaurang.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Mysigt att hänga med virkning och film! Och sen restaurang på det, kanonsöndag ju!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var nästan så det blev en guldstjärna i kanten för den 😉😁.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.