2023-09-19

Vecka 38

 


Så då har vi bara 14 veckor kvar på året och 96 dagar kvar till jul. Kanske lite onödigt vetande, men så är det. Jag har inte ens känt någon direkt höstkänsla ännu fast vi är mitt uppe i hösten om man ska tänka vilken månad som vi är i nu.

Det som är mer viktigt är att det är bara är en dag kvar till en liten bit av våran flock kommer hit. Och Elvis har aldrig varit här och aldrig flugit heller. 

När jag pratade med barnbarnen i lördags så var deras ryggsäckar redan färdigpackade. Elvis hade en grej till Ixa sa han. -Jaha, och vad är det för något som du har till henne frågade jag. Mitt skärp i min morgonrock svarade Elvis. Som en bitleksak till henne förklarade sonen. Men när vi nästan hade pratat klart så plockade Elvis upp sitt skärp från ryggsäcken, och sa att han ångrat sig.

Igår så fixade vi till där familjen ska bo. Vi bäddade i ordning sängarna och har nu bara lite saker som ska in i kylskåpet i morgon när vi handlar. Sedan är det klart.


Nere i Punta Prima.


Restaurang Nautilus och Torrevieja långt där borta.


En catamaran låg för ankar.


Kommer ni ihåg när jag visade några knoppar på en kaktus i förra vecka. Gör ni inte kan ni kolla här.



Nu har en utav knopparna slagit ut och så här vacker blev blomman. Den här kaktusen tillhör Pitaha-släktet. Och har vi tur så kan det bli drakfrukter på den.

12 kommentarer:

  1. Hoppas att ni får det toppen med familjen! Kram
    Vacker blomma förresten

    SvaraRadera
  2. Men ÅÅÅ vad mysigt med besök!! Bästa besöket dessutom. Elvis, vilken upplevelse för honom att få komma ner till er, att flyga och få se så många nya spännande saker. Och Ixa förstås! Förstår att ni gläder er, allihopa!! Alltså hösten kommer att gå så fort, den gör den alltid. Snart är det verkligen jul. Kramar!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli så roligt. Och jag har inte sett dessa små live i år. Inte mer än när vi pratat på whatsapp.
      Ja, huamej vad tiden flyger iväg. Snart ska vi fram med alla mysiga julslingor 😉😃.
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! Sötisen, spännande för Elvis att få komme ner till er och FLYGA! Spännande! Jättefin blomma, ser lite ut som godis! Blir säkert en frukt. Gubben din har ju gröna fingrar. Nu har jag lärt mig något nytt också, tulpanerna är inte i Kina. De flesta tulpaner är bara ettåriga! Det visste jag inte. Ha en fin tisdag. Här stormar det som bara den men +19°.

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är pirrigt.
      Visst var den fin. Vi får hoppas man får en drakfrukt på den. Skulle vara kul.
      Vaaaa 😮, jag kommer ihåg att jag fick nya tulpaner på gamla lökar. Men de var kanske lite klenare/tunnare än första skörden. Och så frågade jag gubben och fick samma svar som du skrev.
      Kram

      Radera
  4. Men woow vilka fina kaktusblommor. Verkligen imponerande. Kraam Pia

    SvaraRadera
  5. Så mysigt att delar av flocken snart är hos er! Det är inte lätt när det gäller presenter så kanske var det bäst att behålla skärpet själv ;-)
    Vilken fantastiskt blomma på kaktusen!

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli så mysigt.
      Jo, det gjorde han rätt i lille Elvis 😉😃.
      Strålande vacker.
      Kram och god förmiddag .

      Radera
  6. Jättefin blomma, påminner om min kaktusblomma, som bara blommar i två dagar.. :) Hoppas du kan njuta längre av din!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix den blommar bara på natten.
      https://sv.wikipedia.org/wiki/Drakfrukt

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.