2023-09-14

Mittiveckandagen

 

Sitter och funderar på vad gjorde vi igår egentligen. Hmmmmm, som vanligt en morgonpromenad och sedan de övriga rutinerna såklart.

Så följde jag med gubben för att vara behjälplig när han skulle flytta och lyfta en stor kruka där han hjälper till att vattna blommorna när ingen är där. 

Sedan vet jag att jag tänkte att jag skulle fixa till en väska som måste sys. Jag tänkte gör lite granola till mig. Men det (sket sig) blev inte så när jag inte hade tillräckligt med frön hemma. Jag tänkte läsa lite bok också. Men inget av detta gjorde jag. Men det är tanken som räknas ändå.

Något som jag gjorde var att plocka bort varenda dyna och kudde på takterrassen, som inte ligger under tak. För min väderapp hade signalerat åska och regn ett par dagar. 

Kom det något regn då? En liten skvätt var allt som kom. Sedan har detta oväder bara flyttats fram i väderappen och %-chansen har bara minskat successivt också. Men dynor och kuddar kommer inte läggas tillbaka förens %-chansen är så minimal att jag tror på den.


Fortfarande mörkt när vi gick över bron mot havet.


Mulet men varmt och en behaglig vind.


Inte en kotte mötte vi nere vid havet.

6 kommentarer:

  1. Så skönt att få undan kuddar och liknande om regnet skulle slå till. Sedan är det ju så att man inte uträttar stordåd varje dag ;-)

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har kommit på sin höjd 100 droppar.
      Nej, man gör ju inte det.
      Kram

      Radera
  2. Ja absolut, bäst att vara beredd på regn och lägga undan dynor etc. Visst är det mörkt på morgnarna nu, ogillar. Ibland bara går dagen, och det är OK det med :-) Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kom knappt något regn 🤨 inte ännu i alla fall.
      Ja, tyvärr går vi mot mörkare tider igen.
      Visst är det okej.
      Kram

      Radera
  3. Prognosen säger regn här i morgon. Undrar om det kommer något, men har vattnat lite idag så det som kommer inte bara ska rinna bort utan förhoppningsvis sugas ner i jorden. Har städat poolen och njutit av flera bad i dag, har längtat så efter det när vi var i Sverige. Läste att Ixa mått dåligt, hoppas hon är bra igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi skulle ha ovädersdag idag. Tog på min regnjacka i morse när Ixa och jag skulle ut. Höll på att svettas sönder i den. Det kom några droppar när vi var ute sedan var det stopp.
      Förstår att du längtat till poolbad när du varit i Sverige.
      Hon är mycket bättre, men hon får risavkok istället för torrfodret just nu. Vi får se hur det blir till kvällsmålet idag.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.