2023-09-17

Godkänd 👍

 

Vi var tidigt nere vid havet igår. Solen hade inte ens börjat gå upp när vi gick hemåt igen.

Jag tog en liten vända ner till Chinobutiken för att handla armpuffar till våra minsta barnbarn som snart kommer till oss. Och även mamman och pappan. Det är sonen med familj som kommer ner en vecka och hälsar på.

Jag pratade med dem igår eftermiddag för Elvis och Amelia ville gärna se vilka armpuffar farmor hade köpt till dem. De blev godkända av dem både när de fick se dem 😰. 

Det blev lite takterrassarbete när jag kom tillbaka från Chinobutiken. Gubben hade börjat lite smått och sedan blev jag assistent till vad jag kunde hjälpa till med. 

Kvällen spenderade vi på altanen och sedan en stund vid tv:n innan vi hoppade i säng.



Några fler morgonpigga själar som jag och Ixa stötte vi på.

Det fanns inte hur mycket som helst att välja på längre i affären, när badsäsongen är över. Men de hade önskat färgerna blå och orange. Och de var ju puffarna med. Så fick man krabba och ananas på köpet.


På en av vindskyddsväggarna på takterrassen började brädorna glida ur sitt fäste. De har torkat och krympt.


Så nu lossade vi (gubben) på alltihopa och fixade till det igen. Jag höll i brädorna och gubben skruvade fast dem. Så nu kan det inte ramla ur.


Middagen blev en hittepårätt. Plockade ur lite från kylen och gjorde pastarätt av det.


Jag fick godkänt av gubben och jag tyckte det blev okej jag med. 

14 kommentarer:

  1. Så roligt att ha besök att se fram emot. Det var väldigt fina puffar de där. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli så roligt.
      Visst var de 😀.
      Kram

      Radera
  2. Nu är det slut på "semestern". Ni verkar ha haft en skön sommar :)
    Kram A

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, välkommen hem igen då får man säga 😀.
      Ja, det har inte varit något fel på sommaren.
      Kram

      Radera
  3. Vad skönt med vindskydd på takterassen! Nu kan höstens stormar komma :) Maten ser god ut, det är oftast inte en smaksensation här när jag gör en kylskåpsrens-rätt, men ätbart brukar det ju bli i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ångrar inte en sekund att vi även satt upp väggar när pergolataket kom på plats. Är som ett litet rum fast öppet.
      Ätbart är ju det viktigaste i slutänden i alla fall👍 .

      Radera
  4. Så mysigt att ni snart får besök av barn och barnbarn. Skönt att simpuffarna blev godkända men de är härligt färgglada tycker jag :D Hittepåmaten såg lika god ut som vanligt!

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli så kul och mysigt.
      Verkligen tur 😉😁.
      Tack .
      Fin kväll till dig med.
      Kram

      Radera
  5. Hej Carin! Kul att få ner barnbarnen och jättefina armpuffar! Kul med utstående krabbor och ananas. KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli jätteskoj.
      De blir nog toppen.
      Kram

      Radera
  6. Vilken tur armpuffarna blev godkända. My ket finare än de orangea som man själv eller barnen hade. Mysigt med kommande besök!
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de var fina båda två.
      Det ska bli så mysigt så.
      Kram

      Radera
  7. Vad bra att allt blev godkänt. =) Och vad roligt att barn och barnbarn kommer snart.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, det var tur 😉😃.
      Det ska bli så skoj och mysigt att ha dem här.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.