2023-09-20

Tisdag

 

Det skulle ha kommit regn igår som bara blev några droppar istället. Men jag ringde gubben när jag var ute på morgonrundan och sa att han var tvungen att plocka bort alla dynor. För snart så brakar regnovädret löst. Och han sprang ut och plockade bort allt som kunde bli blött. Men i vanlig ordning så blev det ingenting med det.

Mulet var det väl i stort sett hela dagen. Kanske att solen försökte ta sig igenom molntäcket ett par gånger. Men lyckades inte så bra. 

Igår kom Ulrika och Mats förbi en sväng. Vi ville låna en bilkudde av dem som de kom förbi med. Vi har bara en bilkudde och en bilbarnstol och båda våra barnbarn sitter på bilkudde nu. 

Vi bjöd på middag och den åts på altanen. För vi hade ingen lust att gå upp på taket och plocka i ordning allt om det nu skulle komma lite regn på seneftermiddagen eller kvällen.


Grått och mulet.


Regnmolnen hängde tungt över oss.


Vi gick över Playa Flamencastranden.


Vi bjöd på pasta och köttfärssås.


Gubben ropade på mig när han tog sista kissvängen med Ixa. För att visa dessa två. Så han fick lysa med ficklampan på dem så jag kunde ta kort.



Som nu hade slagit ut på kaktusen. Inte säkert att de skulle ha varit så här ståtliga nu på morgonen. Vi läste oss till att man även kallar den nattens drottning.


Gick ut och tog ett kort på dem nu. Och de börjar att dra ihop sig.


Så här ser blomman ut som jag visade igår.

12 kommentarer:

  1. Så sant som det är sagt... underbart är kort! Men så vackra!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Så mysigt med det kommande finbesöket. Förstår att ni ser fram emot det. Praktiskt att kunna låna bilstolar som barnen kan sitta i.
    Kaktusblommorna är verkligen imponerande vackra!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är toppen att man kan låna av varandra.
      Kram

      Radera
  3. Vilka FINA bilder du tagit, både på blommor och på den mulna morgonen. Så fint. Och besöket, såååå mysigt för er alla! Alla gläder sig, både hos er och hos dem! Jättebra att du kan låna bilkuddar så att de slipper ta med. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och det ska bli så mysigt.
      Ja, det är bra att vi kan låna av varandra.
      Kram

      Radera
  4. Wow, vilka maffiga blommor. Skönt att ni slapp regnet. Pasta med köttfärssås är alltid gott tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var jättemaffiga och vackra.
      Ja. det var skönt och nu får vi hoppas på solen när sonen med familj är här.
      Pasta är bra gott tycker jag med.

      Radera
  5. Vad bra ni löste det med ficklampan så vi också fick njuta av den :) Den ser som sagt ut nästan ut som min kaktus, fast min är rosa och blommar dygnet runt i 1-2 dgr beroende på värmen. Regnet kom inte här heller...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är lite påhittig ibland min gubbe 😉😃.
      Jag tycker ofta det är mycket vackra blommor på kaktusar. Men att de tyvärr blommar så kort tid.
      Nu vill vi inte ha något regn när sonen kommer med familjen.

      Radera
  6. Hej Carin! Nattens drottning, otroligt läcker och exotisk! Hoppas solen kommer när barnbarnen kommer. Dramatisk himmel...

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen.
      Det får vi verkligen hoppas att solen är den som kommer dominera under veckan de är här.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.