2023-09-06

Städpatrullen på G

 

Efter frukosten blev det en genomgång 😉 och sedan en uppdelning av vår städpatrull (jag och gubben då 😁). Jag körde svängen inomhus och gubben tog tag i det utvändigt. 

Den där röda sanden kryper sig in i minsta lilla vrå. Och har man då öppet något fönster så letar den sig in i huset med. Så våttorka stod först på min checklista, innan snabeldraken kom fram.

Inte tala om hur vår öppna spisel såg ut efter stormen. Har nämnt det förut här på bloggen. Att de tidigare ägarna av vårt hus eldade i spiseln vintertid. Så när det blåser kraftigt kommer det än idag ner sot från skorstenen.

När jag var klar inomhus så fixade jag till något att stoppa i magen och gick upp till gubben på takterrassen. 

Han höll på att spola bort all sand som låg som en fin matta på klinkerplattorna. Vi tog en liten paus och käkade det jag hade med mig upp. Sedan fortsatte vi vårt teamwork att få rent och snyggt igen.

På kvällen såg vi på Fares Fares film som han själv medverkar i. Njaaa, det var väl ingen wow känsla vi fick av filmen precis.


Vi gick kanalvägen på våran morgonpromenad.


Vi gick genom allmänningen.


En grådisig morgon var det.


Ixa gillar att stå och titta på ankorna som låter och bara ligger där och flyter i kanalen.


Det blev en wraps fylld med köttfärsgrytan som vi åt för ett par dagar sedan.



I ett desperat försök att få träffa sin dotter hotar en beväpnad man personalen på en vårdcentral och kidnappar sin ex-fru som jobbar där.

12 kommentarer:

  1. Så skönt att få gjort rent hus för jag har förstått att den sanden inte är att leka med.

    Önskar en fin onsdag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir jäkligt skitigt ibland efter sandregn.
      Kram och detsamma till dig.

      Radera
  2. Bra med uppdelning på vardagssysslorna tycker jag. Sandstormar är ingen HIT . Sanden finns överallt. Sen får man tänka på hur skönt det är vid andra tillfällen att ligga och sola och njuta på en strand. Vilket bra tips att ta vara på rester och göra wraps . Toppen. Ha det fint önskar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, fy sjutton.
      Det är många rester som går att slänga i en wraps 😉😁.
      Detsamma till dig

      Radera
  3. Det låter inte så konstigt att man eldar i en öppen spis tycker jag. Kan ni inte ta dit sotaren och sota skorstenen?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga konstigheter att elda. Men vi gör det inte. Eftersom det inte finns något spjäll utan är bara ett rakt rör. Så när det är lågtryck så ryker det bara in.
      Visst kan vi ta hit en sotare. Men det har vi inte gjort. Så jag får fortsätta gnälla när det kommer ner sotflag.

      Radera
  4. Vad skönt att ha fått bort all sand! Wraps på rester är väldigt gott och enkelt. Det gör vi titt som tätt också. Trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu känns det fräscht igen.
      Visst är det bra, smart, gott och enkelt.
      Detsamma till dig.

      Radera
  5. Hej Carin! De där sandstormarna verkar ni bli drabbade av en gång om året. De kan man vara utan! Jag är inget fan av sandstränder. Föredrar klippor eller klappersten. För sanden kryper in överallt! T.o.m. i lippglosset! Hoppas ni fick bort det värsta! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog lite så faktiskt. Och jag håller med dig, skulle gärna vara utan det.
      Sand är lite förrädiskt och klippor är bättre tycker jag med.
      Kram

      Radera
  6. Alltid lika trevligt att läsa dina inlägg. Tyvärr har jag dålig association till ordet "snabeldrake", då min kompis använder det till att beskriva sina genitalier :)

    Men tänk inte på det nästa gång du skriver det :)

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.