2023-09-29

Städartorsdag

 

Jag städade ju av vårt lilla palats på onsdagen när flocken åkte hem. Och igår så var det lånebostaden (grannen vägg i vägg) som skulle städas.

Plocka bort alla sängkläder, alla handdukar, dammsuga, damma, tvätta golven, bädda sängarna igen och frosta av kyl och frys. Man vill ju lämna tillbaka något som man lånat i fint skick igen.

Nu hade det blivit eftermiddag när detta var klart, så det blev en liten kissrunda med Ixa innan jag kollade i vår kyl vad vi skulle äta.

Några byttor i kylen fanns det från den gångna veckan. Så det fick bli restmat som intogs på takterrassen.

Där satt vi sedan och bara njöt av den sköna vinden. Jag nickade även till en liten stund i stolen i en väldigt obekväm ställning. Skulle ha behövt en liten stretch på kroppen kände jag. 

Men det blev det inte utan vi gick ner och jag fixade Ixas mat och röjde undan i köket. Efter det tog jag kvällspromenaden med Ixa innan vi bänkade oss vi tv:n och fortsatte att se ikapp det vi missat under veckan.


En vacker himmel mötte oss på morgonpromenaden nere vid havet.


Playa Flamencastranden.


Grisamat = Restmiddag.



Makaroner, färsklök, färsk bladspenat, kokta rödbetor, kalkonfilé, stekt färskkorv, cherrytomater, salt, blandpeppar och Japansk soja. Allt detta stekets på och blev gudomligt gott.

14 kommentarer:

  1. Tänk så gott det kan bli med ett gäng rester. Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt fantastiskt 😁.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Din grisamat ser ju jättegod ut. Kan tro att ni nu hämtar andan lite nu i lugnet efter allt det intensiva, ser ikapp på de serier (och YouTubare) ni missat. Jag vet ju att vi har några gemensamma favoriter där :-) Himla bra att ni kunde låna grannens hus medan ni hade besök, bästa tänkbara för alla. Ha en riktigt fin helg nu! Kramar från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lite grejer som vi fått se ikapp nu. Men nu sitter vi själva i soffan och zappar med kontrollen 😁😉👍.
      Vi är jätteglada att vi får göra det, så vi bor nära varandra när de är här.
      Kram

      Radera
  3. En härlig middag av rester. Jag gillar restmat blir nya smaker och de som fanns där sen innan har satt sig lite mer. Förstår det är skönt att ha all städning gjord, nu kan du slappa och göra kul saker hela helgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även om inte restmat är en Aaahaaa upplevelse för ögat, så är det himla gott. Och precis så med smakerna med.
      Jo, det är skönt att ha grejat alla städningar 😩. Så nu är man lös och ledig och kan göra vad man vill igen 😉😁.

      Radera
  4. Hej Carin! Otroligt vacker röd himmel och grismaten ser jättegod ut! Önskar dig en skön lugn fredagskväll! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, hoppas du fick en fin fredag med.
      Kram

      Radera
  5. Så klokt att ta reda på rester och trolla ihop något gott. Njut av helgen nu. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg på morgontv:n igår så himla mycket mat vi slänger. Nej, här försöker vi ta tillvara på det mesta.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  6. Den grisamaten lät finfin. Det hade jag inte tackat nej till.
    Så vacker himmel det var under er morgonpromenad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var god men kanske inte en fröjd för ögat 😉😁.
      Ja, visst var den.

      Radera
  7. Visst vill man lämna det man lånat i samma skick så klart.
    Med goda rester kan man trolla fram en fantastisk middag och det gjorde du!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det. Men jag har varit med och städat på ställen där folk har hyrt och man blir bara så förvånad hur man kan lämna något som man hyrt så ostädat.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.