2023-09-12

Måndag igen

 

Gubben fick åka iväg till apoteket för det var dags att hämta ut ny medicin igen. Här får man hämta ut sin ranson så det räcker i en månad åt gången. Inte som i Sverige där man plockade ut för att komma upp i högkostnadsskyddet (om man nu hade dyra mediciner) så fort som  möjligt.

När han var tillbaka gick jag ner till Skandinaviska för att göra några svenska inköp som kaviar och havregryn. Det finns havregryn här med men jag gillar bättre AXA:s havregryn. Och så länge jag har möjlighet att handla dem på Skandinaviska så gör jag det.

Eftermiddagen spenderades på taket tills jag tog sista promenaden med Ixa och vi sedan tog kväller och satte oss vid tv:n och började på en miniserie. Den heter "Stay Close" och finns på Netflix. Den är brittisk och vi såg tre avsnitt igår.


Kommungubbarna var på plats nere på stranden för att plocka bort trallen för denna säsong.


Det fläktade skönt nere vid havet.

Här brukade vi betala inträde för att få bada när vi alltid hade våra äldsta barnbarn med oss hit på semestern när de var små.


Gjorde en hittepårisotto till middag igår. Det var bacon, trattkantareller, krabbstick och hackad lök i den. Toppade med frysta franska örter.


Inga nyttiga chokladbollar den här gången. Utan helt vanliga med socker och smör i smeten.



När Carlton Flynn försvinner på dagen exakt 17 år efter att Stewart Green gjorde det. Sätter det igång en kedjereaktion i livet för människor som är kopplade till båda männen.

12 kommentarer:

  1. Mums säger jag, både för chokladbollar och risotto. Så gott det såg ut!

    Önskar en fin tisdag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var gott 😀 med.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Idag tänkte jag göra risotto faktiskt, också på lite rester. Perfekt italiensk pyttipanna. Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  3. Chokladbollar är så gott, bra att ha i frysen också :) Den serien låter som nåt för mig, tack för tipset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Chokladbollar är försvinnande gott 😋
      Varsågod 😀.

      Radera
  4. Hej Carin! Älskar risotto, spännande mix! Den serien blev jag nyfiken på. KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vem gör inte det 😁. Och mixen funkade 👍.
      Vi tycker den är bra.
      Kram

      Radera
  5. Det går då inte att hämta ut medicin hur som helst där jag bor i Sverige. Ett uttag per gång och sen kan det vara så att det inte får tas ut igen förrän om tex 3 veckor etc. Beroende på medicin förstås.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att man inte kan ta ut hur som helst vet jag att man inte kunde.
      Men annorlunda än emot Spanien det är det.

      Radera
  6. Ibland är det gott med lite svenska smaker och skönt att ni har en sådan affär hos er.
    Din "hittapårisotto" gillar jag. Lite av hur jag brukar laga mat, man tager vad man haver stilen.
    Ha det skönt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bra att man kan handla något svenskt som man vill ha ibland.
      Oftast så blir det okej när man slänger ihop något 😉😀.
      Detsamma till dig.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.