2023-09-16

Hörni fredagen

 

Var det inte något fel på heller faktiskt. Förutom då att jag åkte på en superblåsning av min väderapp 😲.

Men dagen började lite i det tidigaste laget nu när det inte blir ljust förens närmare 07.30. Så om vi går iväg vid 06.30 i vår takt (lukta nosatakt) så slipper vi gå i mörkret så länge. Men så länge ville inte Ixa vänta när hon vaknade 06.00. Så blir man lite orolig också nu när hon varit lite dålig i magen. Så det inte skulle ske en olycka inne igen.

Så vi hoppade havet även igår och gick runt på gatorna i vår omgivning istället. Vi fick ett vackert blixtskådespel på vår morgonrunda. Men åskan var så himla långt bort. Så inte ens jag tyckte det var otäckt att vara ute. Utan bara vackert att titta på.

Gubben skulle in till Torrevieja på dagen, så han fick handla lite på Mercadona på hemväg. Jag och Ixa var hemma och pysslade med lite utav varje under tiden.

Det jag bl.a. gjorde var att plocka fram och lägga ut alla dynor och kuddar igen på takterrassen. För regnet som väderappen visat var som bortblåst.

Vi tillbringade sedan vår dag där på taket. Men när jag skulle gå ner och fixa till vår mat så började molnen på himlen stocka ihop sig, så vi bestämde att äta på altanen istället.

Det gjorde vi och satt där tills det var dags att se på tv:n. Vi ser i fatt "Alla mot Alla" som jag helt missat att det hade börjat igen. Ett kul frågesportprogram tycker vi båda.

När vi satt där och tittade på tv:n hörde vi hur åskan började att mullra igen, och sedan öppnade sig himlen och det kom värsta störtskuren. -Ja, ni fattar nu varför jag skrev att jag blev superblåst av min väderapp. 

Men idag skiner solen och vi får hoppas att dynorna torkar upp snabbt där på taket.


Jag tryckte och tryckte på min mobilkamera. Men inte en gnutta blixt syntes på något utav korten.


Fredagsdrinken bestod utav. Likör 43, apelsinjuice med fruktkött och Cava.


Lite tända ljus till middagen. 


En varsin räklandgång blev det till middag.


Vi har några få kaktusar kvar. Det här är en av dem som nu har megaknoppar. Ska bli kul att se hur de ser ut när de slår ut.



Rosorna blommar om och om, och doftar ljuvligt.

12 kommentarer:

  1. Så skönt att åskan höll sig på hyfsat avstånd i alla fall.
    Var sin god räklandgång är en middag som heter duga :D Ser så gott ut!

    Kram och god lördag nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, annars hade jag lagt benen på ryggen och skyndat mig hem.
      Den var riktigt god och väldigt mättande med.
      Ha en fin lördag du med.
      Kram

      Radera
  2. Jag försökte också fånga en blixt med mobilen men det var alldeles omöjligt men det var ett vackert skådespel. Synd på dynorna dock. Nu ska vi gå till Sunny Corner. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde att jag hade fått med någon i alla fall 😒 så många kort som jag knäppte.
      Vi får hoppas att de torkar idag.
      Här ska inhandlas lite grejer tills barnbarnen kommer ner nästa vecka.
      Kram

      Radera
  3. Gillar inte åska, speciellt här , vi som bor på landsbygden. Ni verkar att leva ett supermysigt liv. Underbart !! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar inte heller blixt och dunder. Men är den väldigt långt bort så tycker jag det bara är vackert.
      Vi gillar vårt liv som vi lever nu. Det här var våran dröm och den gick i uppfyllelse.
      Kram

      Radera
  4. Jag älskar åskväder, tycker det är så vackert med blixtarna, måste bara ut och titta. Kanske tror ni att jag inte vet vad det handlar om för krafter och vad det kan ställa till. En gång stod jag på en balkong i Eksjö och kollade. Blixten slog ner i ett stort lövträd på gården. I nästa sekund stod jag inte på balkongen längre utan tryckvågen gjorde att jag låg på rygg halvvägs in på vardagsrumsgolvet. Det här gjorde mig inte rädd för för det fantastiska skådespelet.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blixt och åska är ett vackert skådespel man kan se, men jag har respekt för den.
      Oj 🙈🙊, jag hade nog aldrig sått ute mer när åskan går efter en sådan upplevelse. Tur att det gick bra i alla fall.
      Kram

      Radera
  5. Hej Carin! Det är mäktigt med åskoväder på håll! Här hade vi åskvärme i veckan men det blev inget skådespel på himlen. Dina drinkar asså, skål och slurp!

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det och vackert.
      Skål och fin söndag till dig.
      Kram

      Radera
  6. Vi skulle få 15mm igår, så flyttade de fram det till idag... och vi fick kanske 1mm.. Som vanligt får vi inte regnet trots gula varningar. Så idag blev det manuell vattning av träden igen, hälften kvar, tar jag i morgon. Önskar er en skön lördagskväll, kanske med en lika fin drink igen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår inte att jag fortsätter att kolla i min väderapp 🙈 när den aldrig lovar vad den visar 🤨😁. Här kom det lite regn sent igår kväll, och det skulle vi inte ha enligt appen 🥴.
      Gubben tog citrusträden igår med. Men vi har bara 3 st.
      Nej ingen lördagsdrink här.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.