2023-09-15

Ett år äldre

 

Igår var det min tur att fylla år, och vi gjorde lite same, same, som när gubben fyllde. Det vill säga, vi gick ut och åt. Och eftersom det var min dag så bestämde jag vart vi skulle gå.

Det fick bli en rätt så nyöppnad restaurang i vår närhet. Eller vi har inte varit på den i alla fall. För vi äter ju inte ute så ofta. Men den heter "Malva Coffee".

Det var ett trevligt ställe och det vi åt var gott. Inga onormala priser var det heller. Så dit kanske vi går någon mer gång.


Först tog vi en öl och fick lite chips till den.


Tapas var nog min tanke först i matväg. Men vi slog till på en hamburgare istället båda två.


Och eftersom det var kalasfirande så blev det en carajillo efter maten.


De bjöd på dessa små bakverk som var fyllda med glass.


Som gav mersmak, så vi tog in en kula vaniljglass och delade på till carajillo med.


När vi kom så var borden fulla av folk som åt. Men de droppade av en efter en. Så sedan var vi själva.


Men det satt folk inne i restaurangen också.



En snygg målad fondvägg var det inne i lokalen.

18 kommentarer:

  1. Grattis till en fin födelsedagsmiddag, såg väldigt gott ut. Man behöver inte mer, bara trevligt sällskap till och det hade du ju. Kram B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack och det var gott.
      Jo, jag hade ju min bästis här i livet med mig. Så det fanns inget att klaga på 😊.
      Kram

      Radera
  2. Grattis till dig som fyllt år! Härligt ställe att fira på.
    Hoppas ditt nya år blir lika fint som ditt gamla.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊.
      Ja, det var ett mysigt ställe.
      Ja, det får vi hoppas på att det blir.
      Kram

      Radera
  3. Vilken skön födelsedag. Grattis i efterskott! Kram 🌻

    SvaraRadera
  4. Grattis Carin🥳 Vilket skönt och avslappnat firande.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Grattis så här en dag i efterskott! Det lät som ett mysigt firande att gå ut och äta på lokal. En hamburgare brukar sällan vara fel och lite annat gott blev det också.

    Önskar en fin fredag nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊.
      Det var en mysig födelsedag. Den var supergod och resten utav gottesakerna med.
      Önskar dig detsamma.
      Kram

      Radera
  6. Grattis Systera Mi 🥰
    Det vattnas i munna min när carajillo kommer på tal 🥲 . Men snart är det Vår och då kommer jag igen 🛫🛬 .

    SvaraRadera
  7. Carin!! GRATTIS!!! Helt rätt att få ut och äta på era födelsedagar. Du själv är ju en mästerkock så jag förstår att ni inte alls har behov att gå ut ofta. Men när det vankas födelsedag är det ju det enda rätta! Ibland är hamburgare det man längtar efter, mums!! Kramar och trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊.
      Någon mästerkock vet jag inte om jag är. Men jag gillar att stå i köket.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  8. Grattis på födelsedagen! Det är ju ett bra betyg att ni tog in lite mer glass :) Vad är det vita högst upp på hamburgaren? Helt rätt att du väljer var ni ska äta när det är din dag. Så gör vi också, fast vi lagar maten hemma, det som födelsedagsbarnet bestämmer. Ha en underbar kväll med allt du önskar dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😊
      Det är getost 😋.
      Är det ens dag så får man välja 😉😀.
      Ha en fin och bra fredagskväll.

      Radera
  9. Grattis till dig i efterskott. Härligt att fira med god mat och dryck. Kraaam pia

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.