2024-05-12

10 minuter

 

Igår så var det lördag och det innebär att det är marknad hos oss. Jag var lite i valet och kvalet om jag skulle gå en runda. Men det landade i att jag hoppade det och var hemma istället. 

Men så fick ett sms från Ulrika om jag hade lust att komma och äta smörgåstårta och ta ett glas bubbel hos henne. Självklart så tackade jag ja till den inbjudan.

Ixa fick stanna hemma när jag gick iväg för hon löper fortfarande och då skulle det bara bli kaos med Whiskey och henne.

Det blev ett trevligt avbrott mitt på dagen. Men efter 2 timmar tackade jag för mig och gick hem till Ixa igen. Hon hade skött sig galant när jag hade varit borta. För jag frågade grannen innan jag gick om de kunde rapportera till mig om de hörde något när jag var iväg. Och de hade inte hört något.

Kvällen blev vid tv:n och serietittande. Nu har jag snart sett klart på "SAFE" en miniserie på Netflix den med.

Rubriken i detta inlägg var 10 minuter, och det var det som det var mellan korten jag tog på morgonrundan.

Vi tog en liten sovmorgon igår. Så det hade börjat att ljusna när vi kom iväg.


Matchande himmel mot en purpurfärgad bouganville.


Och här klättrar bouganville på cypresshäcken.


Nu har vi kommit på rätt sida av N332:an för att komma till havet.


Nu är vi snart framme vid havet och solen har kommit upp en bit på himlen. Solen går upp strax före 07.00 nu.


Och här passerar vi familjekrogen som vi kallar den för. För det var en familj som hade krogen innan de sålde den till en matkedja. Inte lika charmig längre tycker jag. Det var bättre förr 🙊. 


Nu har vi vikt av från havet igen och är på väg hemåt. 


Sneddade in på denna gata för att komma till dalen.


Nu är det inte många100 meter kvar innan vi är hemma på våran gata.


Nu är det bara en bit till upp på gatan så är vi hemma. 


Här har ni en bild på den goda smörgåstårtan som jag blev bjuden på.



Efter att hans tonårsdotter försvunnit börjar en änka som bor i ett lyxigt bostadsområde upptäcka mörka hemligheter om människorna omkring honom.

8 kommentarer:

  1. Vilken trevlig inbjudan du fick och smörgåstårta är aldrig fel. Förstår att det inte var läge att ta med Ixa i går. Skönt att hon klarade sig bra hemma.
    Så härliga bilder från din promenad!
    https://alltommat.expressen.se/blogg/madameedith/2024/05/03/basta-receptet-pa-potatisgratang/?gaa_at=eafs&gaa_n=ARTJ-U_BDmyTTaGM27SjqFyfMTihnD7iYqn7WTsIedB-wrICEQh8sOCN5_ns40IQXq4%3D&gaa_ts=663905a4&gaa_sig=Lzwswu-QM272yNNjpq8RW-Jhi_IfVMGV5rP22mpX3210g3TMJUQn0c6gEVa75M-C4Ms-r_IeQPwV6Gdx8UH9YQ%3D%3D

    Bifogar länken till potatisgratängen.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev ett par trevliga timmar med gott tilltugg.
      Ixa klarade sig bra hemma. Det är väl en annan som är lite larvig eftersom hon nästan jämt är med oss.
      Tack.
      Kram

      Radera
  2. Tyvärr verkar den inte funka och jag kommer inte fram till sidan heller :-(

    SvaraRadera
  3. Hej Carin! Mysigt att få bli inbjuden på smörgåstårta bara så där och att Ixa fixade att vara själv är ju toppen. Härlig morgonpromenad ni tog... fint med bougainvillea!

    Må gott och KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar

    1. Hej!
      Ja, det var mysigt.
      Vi vet att hon klarar sig själv ett par timmar. Men vi har ju alltid henne med oss. Så det är väl mammahjärtat på en annan som oroar sig 🙈.
      Morgonpromenaderna är guld.
      Kram

      Radera
  4. Smörgåstårta är så gott, var längesen jag åt. Har sett Safe, tyckte det var riktigt spännande! Kul att följa promenaden var 10:e minut. Hoppas du får en fin måndag, Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag det är gott.
      Tycker också den var bra.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.