2024-05-31

Några ärenden

 

Såklart så blev det en morgonpromenad till stranden. Sedan hem och äta frukost och dricka kaffe med gubben och brorsan.

Vi gick över med en blombukett till grannen för mannen i huset där hade fyllt 80 år dagen innan. Men då var de inte hemma när vi skulle lämna över blombuketten. Vi blev bjudna på kaffe och kaka och satt där ett tag och bubblade lite.

Sedan var det dags att åka till affären och apoteket. Det behövdes bunkras upp i kylen och min medicin var slut, så jag behövde ny. Man förvånas varje gång man hämtar ut medicin hur billigt det är. Blodtrycksmedicinen och kolesteroltabletterna fick jag betala 3,20€ för.

När vi kom hem tog jag hand om varorna och gubben och brorsan åkte iväg och köpte briketter borta på Alcampo under tiden.

Framåt seneftermiddagen åt vi middagen på taket och sedan blev det spel och kvällsfika där med. Vid 23.00 tiden var det tack och godnatt.


Godmorgon !!


Fredskallan fick ny jord innan jag åkte till Sverige.


Och den blev superglad och har nu skjutit iväg en massa blomskott.


Och papayan växer så det knakar.


Och nu ser man små fruktanlag på den med.


Vi åt köttbullar till middag.



Sedan blev det ett parti tärning. Brorsan är ett troget IFK-fan. Så på hans tatuering står det "Ett liv Ett lag" Markus Krunegårds låt.

10 kommentarer:

  1. Håller med din bror, även om det inte går så bra nu. Men som man säger , det är i med och motgång.
    Håller alla tummar. Mums med köttbullar går alltid hem. Fina blommor , gröna fingrar har ni. Kram B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr så går det ju inte så värst bra för dem nu. Men klart man håller tummarna.
      Ja, det gör ju det.
      Gubben är nog mest grön om fingrarna här 😉😃.
      Kram

      Radera
  2. Min bror har en tatuering, på insidan armen han med, där det står, Alltid Oavsett. Hard core DIF-are som han är. Haha, kul att din bror är ett lika stort die hard fan men med annat lag ;-) Vilken fin kalla du HAR!! Min mår INTE bra. Din frodas ju verkligen och stortrivs. Gott med köttbullar, har själv haft cravings för sådana nu i flera dagar, MUMS!! Kramar och ha en fin helg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ser man, vilka brorsor vi har.
      Nu är det gubben här som har de gröna fingrarna här.
      Vi (jag) blev sugna på det när vi var och handlade. Så då blev det ett paket köttfärs i vagnen.
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! Ljuvlig soluppgång och mys i kvällsmål på terassen. Bättre kan ni inte ha det! Här hemme har jag en stor IFK-supporter. Men just nu ser det mörkt ut. Hoppas det vänder för Kamraterna!

    Trevlig helg och KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Det ser inget vidare ut för dem. Men vi får hoppas att det vänder.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Så skönt att komma in i morgonrutinen hemmavid igen med Ixa. Mysig samvaro så klart och fixa bör en, annars dör en. Eller? Har ni många äldre grannar, har läst att ni uppvaktat fler 80-åringar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skönt att komma in i de gamla gängorna igen.
      Av de svenskar som bor grannar med oss. Så är jag och gubben de yngsta 69 och 63. Grannarna ligger på 80 strecket allihopa.

      Radera
  5. Åh så trevligt att papayan har fått fruktanlag. Då kanske ni får någon liten frukt framöver. Tycker fredskallor är så fina blommor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hoppas jag verkligen att vi får. För jag gillar papaya.
      Det är en vacker blomma tycker jag också.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.