2024-05-24

Cyklade till stan

 

Jag cyklade in till stan på förmiddagen för att uträtta några ärenden, och samtidigt ta mig en promenad nere vid strömmen.

Såklart så blåste det lite så man fick ta i för att komma någon vart. Och givetvis så hade jag värsta motvinden när jag trampade hem igen. Men man får se det positivt, lite träning för nya muskler. Och ont i ändan kommer jag säkert ha i morgon. För det tycker jag man jämt får om man inte cyklat på länge.

När jag var hemma igen så kom Axel straxt efter mig från skolan. Och vid 16.00 tiden kom Ellen och Sophie hem. När klockan blev 17.00 var det dags att gå bort till fotbollsträningen för båda barnbarnen. För även Ellen har börjat spela fotboll.

När bådas träningar var slut så gick vi hem och åt middag och sedan var det dusch som gällde för Axel och Ellen. Och vid 20.30 hoppade de i säng, så jag gjorde detsamma. Inte duschade men hoppade i säng och kollade på paddan och läste bok.


Grand Hotel. 


Så vackert vid strömmen.



Så att man måste nypa sig i armen.


Karl Johans park.


Strömsparken. 



Även denna bild är från Strömsparken. 


Industrilandskapet.


Ellen.


Axel.

12 kommentarer:

  1. Fint i Norrköping! Jag har inte varit där men får ju se bilder titt som tätt från flera bloggare som bor i närheten. En bra dag! Önskar dig en skön fredag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Norrköping är en vacker stad.
      Idag är det bara jag och barnbarnen som kör fredagsmys här hemma.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Det ser verkligen fint ut och du har det bra. Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fint nu denna årstid.
      Och jag har det toppenbra.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Så fina bilder från din promenad längs med strömmen. En tilltalande stad.
    Så mysigt att hänga med på fotbollsträningen dessutom.

    Nu önskar jag en god fredag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så vackert denna årstid när allt är grönt och fint.
      Ja, det var kul att se dem spela. Axel har jag sett förut, både i match och träning. Ellen var första gången.
      Önskar dig detsamma.
      Kram

      Radera
  4. Du har bästa vädret nu för alla sköna rundor du vill ta. De där kvarteren i Norrköping är så fina. Njut av rubbet, du kunde inte ha kommit en bättre tid än denna. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vaknade till blöta gator och en grå himmel i morse. Men nu börjar det spricka upp igen.
      Kram

      Radera
  5. Hej Carin! Härligt att kunna cykla till stan. Igår blåste det ordentligt! Det gick vita gäss på Bråviken. Fint i Norrköping... min favoitstad! KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Jag kunde ha tagit bussen om jag velat. För den går förbi nästan där de bor. Men jag tycker det är skönare att inte ha någon tid att behöva passa. Och jag cyklade alltid när vi bodde i Sverige. Sommar som vinter.
      Älskar Norrköping jag med.
      Kram

      Radera
  6. Snyggt jobbat med cyklingen i motvind, ett härligt träningspass-.Mysigt att ha barnbarn och dottern hemma och rå om dem =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns idag att man använde andra muskler än vanligt.
      Härligt att få träffa dem alla.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.