2024-05-25

Fredag och ensam med barnbarnen

 

Jo, så var det. Jag och barnbarnen skulle vara själva eftersom Sophie skulle iväg på en grej efter jobbet med hennes vänninor.

När alla hade åkt iväg till jobb och skola. Så gjorde jag mig i ordning för att ta en liten promenad utmed Bråviken när jag skulle gå till affären.

Det hade regnat under natten och det var grått när jag gick iväg. Men det skull spricka upp på eftermiddagen enligt väderprognosen.

När jag kom till affären så handlade jag det jag skulle och gick sedan raka vägen hem. Doris var hemma igår och jag ville inte hon skulle vara ensam så länge.

Vid 13.00 tiden gick jag iväg igen för att hämta Ellen vid skolan. Sedan gick hon och jag hem och åt lite först innan hon stack iväg till en kompis. Men hon kom snart hem igen för det var ingen hemma där.

Senare på eftermiddagen kom Axel hem från sin skola. Han tog något att äta själv innan han försvann in på sitt rum. Han skulle spela något spel  (över datorn) med en kompis.  Och Ellen stack iväg igen till kompisen som nu hade kommit hem.

Vid 18.00 tiden åt vi tacos jag och barnen som de hade önskat. Sedan var det lek med kompisarna ett tag igen innan det blev kväll. Ellen hade fått lov av mamma att vara uppe hur länge hon ville om hon orkade. Ja, i alla fall tills mamma kom hem. Och hon kämpade på tappert och var vaken när Sophie kom hem vid 22.30.


Jag provade mina nya skor som jag fått av Sophie. Hon tyckte de klämde för mycket.


Jag började promenaden utmed Lindöbåthamn.


Det gröna lyste upp de gråtrista vädret.


En vacker promenadslinga. 


Lindökanalen.


Det här fanns framme vid kassan i affären. Men jag köpte ingen. Kanske var dumt.


När jag gick och hämtade Ellen gick jag förbi rapsfält. Det är vackert.



Och vackra hundkex.


Ellen tog en liten powernap när inte kompisen var hemma.


Det gjorde även Doris.



Vi åt också rabarberpaj och vaniljglass efter tacosen. 

8 kommentarer:

  1. Vilken bra dag det blev. Vi åt också tacos och det är alltid ett säkert kort.
    Rabarberpaj blir det till efterrätt här i kväll men med vaniljsås till.
    Önskar en fin lördag nu!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det.
      Vi åt upp resten idag av våran paj till 11 fikat.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Härligt att "umgås " med barnbarnen. 🙂 Ha det fortsatt bra. Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som en riktigt bra dag. :-D Mysigt att få hänga med barnbarnen.

    SvaraRadera
  4. Så bra att du kan överta skorna som inte passade dottern. Och tacos och rabarberpaj, mums. Juliskum, överblivna tomteskum i ny förpackning tro? De är väldigt goda, så de hade inte blivit över om de funnits här i af :) Ha en fin söndag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var toppenbra.
      Svårt att inte tycka om dessa rätter. Går hem hos både vuxen och barn.
      🤣 Så kanske det är.
      Detsamma
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.