2024-05-29

Sista dagen

 

För idag så åker jag hem igen. Men igår så gjorde vi massor under hela dagen. Så när klockan var 19.30 stupade barnen i säng efter kvällsmaten och en dusch. 

Men vi började morgonen tidigt som vi gjort nu några dagar. Så vid 08.30 var vi iväg på en liten vandringsrutt som många fågelskådare förmodligen går. För det var både ett utkikstorn och ett hus som man kunde gå in och stå i för att inte skrämma fåglarna.

Nu såg vi bara änder och någon dopning. Men det var en mysig led att gå ändå. Vi stannade till och åt våran frukt vi hade med oss. Men det var skönt att få röra på sig rätt snart igen. För det var väldigt mycket mygg.

Efter vi gått leden så satte vi oss i bilen och åkte till Folkparken och köpte glass. Och efter det tog vi en sväng till Lindö och lekte i den stora lekparken. När vi åkte hem från Lindö stannade vi till på Sibylla och tog en lunch där.

Hemma sedan satt sonen igång att fixa betong och sedan gjuta plattan till deras utekök. Jag hjälpte Martin lite för barnen fastnade en stund vid tv:n när vi kom hem.

När Johanna kom från jobbet fixade vi till middagen som vi åt ute. Sedan som vanligt så gick tiden snabbt, så var det kväller igen.


Vi fick gå över några små spångar för att komma ut till fågelskådningshuset. 


Barnen kollade om det fanns någon fisk i vassen.


Som sagt, en del mygg var det. Men det är ju inte så konstigt för de gillar ju vattendrag.



Sedan var det glassdags i Folkparken. 


Det var så lummigt i Folkparken. Och det var väldigt länge sedan jag var där.



Elvis valde en stor glass med extra allt.



Amelia valde en något mindre glass med en klubba i.


Lindö lekpark vid vattnet.


Elvis ville visa att man kunde gå ner i rutschkanan. 


Sedan åkte vi hem och blandade cement.



Och det blir nog bra när det är klart.

12 kommentarer:

  1. Många upplevelser och aktiviteter du fått dela med dina kära. Full dos barnbarnsmys! Och Amelia gillar glasögonen hon fick! Ha nu en vilsam hemresa.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har verkligen varit en full dos av barnbarnsmys.
      Amelia blev jätteglad för dessa 70-tals brillor.
      Resan hem gick bra.
      Kram

      Radera
  2. Fina stunder med familjen och just nu är du kanske på hemväg. Glass och mygg hör svensk sommar till så nu fick du den dosen med :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är jag hemma på Casa 66 igen.
      Det gör det verkligen och som tur är så har jag inga problem med myggen.
      Kram

      Radera
  3. Jag förstår det där med att somna ovaggad. 😆 God hemresa! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, jag förstår det.
      Tack, den gick bra.
      Kram

      Radera
  4. Mysig dag ni har haft. Ha en bra flygresa hem till Tommy och Ixa, de har nog längtat efter er.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en toppendag med en blandning på allt.
      Nu är jag hemma och jag fick ett varmt välkomnande av dem båda.
      Kram

      Radera
  5. Hej Carin! Nu har du fått en riktig C-vitamininjektion! Det bör räcka ett tag! Ha det nu underbart på din terass med gubben och Ixa. KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Det har jag verkligen och jag njuter nu av minnena från resan.
      Nu är jag hemma och brorsan följde med på en semestertripp till oss.
      Kram

      Radera
  6. Såg på Insta att du for hem under en mulen, regnig dag från good old Sweden. Skönt på ett sätt, att åka när vädret är lite sämre. Vilken fin vistelse du fick med familjen och ljuvligt väder. Glassen Elvis fick, snacka om STOR!! Vilken lycka att få en sådan! MUMS!! Kramar och jag hoppas at flygresan gick fint och var lugn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det verkligen, men vädret ändrade sig visst till sol igen har jag hört från flocken.
      Elvis glass smakade vi nog på allihopa för den var gigantisk.
      Flygresan gick bra. Ingen turbulens utan bara lungt.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.