2024-05-26

Byte

 

Igår var det byte för mig på sovplats. Så nu ska jag sova hos sonen i Eksund resten utav tiden innan jag flyger hem igen. Så vid 14.00 tiden blev jag hämtad i Lindö så styrde vi bilen mot Eksund.

Barnbarnen där hade varit på Åby-marknaden under förmiddagen med sin mormor och morfar. Och var precis hemkomna när vi kom hem.

Efter ett tag så kom det en kompis till Elvis och de lekte på gården. Amelia var också med och skojade en stund. Vid 17.00 tiden gick vi ner till bron för att se alla motorcyklar åka förbi och in till Vasaparken. Men förmodligen så hade de redan åkt förbi. För det kom inga när vi stod där.

Sedan blev det hämtmat och jag valde en pizza och det gjorde barnbarnen med. Och efter tag så var det kväll och läggdags.


I Lindö var det loppis på morgonen. Det fanns en karta på FB som man kunde kolla vilka som hade loppis vid sitt hus. Ellen sålde mycket och tjänade en liten peng.


När loppisen var slut tog vi en runda med Doris nere vid Bråviken.


Det var förmodligen en metartävling nere vid kajen.


När vi kom hem igen så var det lunchdags. Sedan for jag till Eksund. 


Elvis skojade för fullt med sin kompis.


Amelia visade hur cool hon blev i de nya solbrillorna som hon fick av mig.


Vi gick ner till bron för att se motorcyklarna passera förbi. Som vi missade tyvärr. Motorcyklarna åkte för något som heter "Orange Day". Som är mot mäns våld mot kvinnor och barn. Det här var visst 7 året som detta arrangerades. 


Så vi gick hem och åt melon istället.


Vi satt ute länge tills solen började att försvinna bakom träden.



Vackra tulpaner i solljuset.

8 kommentarer:

  1. Vad bra att barnen håller loppis och lär sig återvinning i tidig ålder. Väldigt vackra tulpaner. Hoppas du får lika fina dagar i det nya boendet och sällskapet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en bra grej som de ordnat.
      Visst var de.
      Det vet jag att jag kommer att få.

      Radera
  2. Så trevligt att byta boende i halvlek och får rå om alla :D
    Önskar en fin söndag/ mors dag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är toppen.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Så fina försommarbilder från Sverige du visar. Ha en fin söndag! Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Carin! Minns när Ida och Lotta var små och hade loppis. De satt precis så där vid ett bor vid uppfarten. Bra med återvinning. Mysigt för dig att få träffa alla dina barn och barnbarn i fina vädret! Ha det fortsatt skönt här hemma.

    Kramar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Verkligen en toppenbra grej det där med loppisen.
      Ja, det är toppen och det ska jag ha.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.