2024-05-18

Vädret levererade

 

Igår så uträttade jag några ärenden och gubben var hemma och fixade med växterna. När jag var tillbaka var gubben klar i trädgården och var på väg upp på takterrassen för att fortsätta där.

Jag ställde in grejerna som jag varit och handlat, sedan fixade jag till en bricka med lite godsaker och gick upp på taket jag med. På eftermiddagen tog vi fredagsdrinken där uppe med och njöt av dagen. 

På kvällen åt vi nere på altanen. Vi spelade lite spel och sedan blev det tv:n innan läggdags.


Vi gick inte till havet på vår morgonpromenad.


Fredagsdrinken och lite snacks till den.


Alla växter vattnade och klara.


En kissrunda på allmänningen mitt på dagen.



Potatisgratäng, kalkonfilé och sallad blev det på tallriken.

6 kommentarer:

  1. Oj vad sugen jag blev på potatisgratäng. Det får bli imorgon. Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det jag blev igår med.
      Ha en fin dag du med.
      Kram

      Radera
  2. Vilken mysig fredag det blev och gott åt ni som vanligt!

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget fel på den fredagen 😉😁.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. En fin fredag förstår jag! Fina växter ni har! Hoppas lördagen varit lika härlig. Jag tycker det är lite kallt så längtar tills vi får mer värme. Kran

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det.
      Tack.
      Det var inget fel på den heller.
      Vi har rätt bra väder nu.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.