2024-05-30

På spansk mark igen

 

Igår så skjutsade sonen upp mig och bror min till Skavsta. För nu var min vecka slut i Sverige och min bror följer med hem till oss ett tag. 

Flyget va nästan fullt och när vi skulle taxa ut så började det regna lite smått. Då kändes det rätt så bra att lämna svensk mark.

Resan gick bra och vi landade i tid också. Sedan var det bara att gå till utgången och där stod gubben med pärlan för att hämta oss.

När vi kom hem så väntade Ixa på oss och hon blev överlycklig när hon fick se oss. Vi packade upp våra saker och sedan gjorde vi oss i ordning för att gå och äta.

Vi gick upp till Da Mario och fick oss lite mat och sedan så gick vi hem igen och satte oss på takterrassen.

Innan vi hoppade i säng så såg vi finalen på Robinson som ingen av oss hade sett.


Brorsan och jag tog en kaffe (brorsan en öl) och macka på Skavsta. Det var den torraste macka vi tuggat på någon gång.


När vi skulle lyfta så kom regnet.


På väg till Da Mario.


Gubben och brorsan tog en pizza. Jag tog en panerad kyckling.



Och den här lille skrutta var nöjd att få sitta i knät när vi ätit färdigt.

14 kommentarer:

  1. Så kul att du fick med dig din bror hem. Samt att allt gick bra. Kom inget regn här igår, idag strålande sol. Ha det så mysigt nu. Kram B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag har förstått att det bara var mulet ett tag i Norrköping.
      Härligt att vädret håller i sig.
      Kram

      Radera
  2. Välkommen hem! Kram 🇸🇪🇪🇦☀️

    SvaraRadera
  3. Skulle tagit emot regn med glädje igår men inte en droppe i Norrköping och blå himmel idag också.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var mulet när vi åkte från Norrköping igår morse. Men som jag förstått så skingrade molnen på sig. Men inte i Nyköping.
      Härligt att vädret håller i sig.
      Kram

      Radera
  4. Vad kul att du fick sällsis på flyget av din bror. Roligare så. OCH kul med besök ett tag igen för er. DU har verkligen haft fullt upp länge nu!! Förstår att Ixa blev själaglad då du kom hem. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skoj att han hängde med hem. Alltid härligt att rå om flocken lite extra.
      Hon blev så till sig så jag trodde hon skulle gå av på mitten när hon viftade med svansen 😉😁.
      Kram

      Radera
  5. Så skönt att vara hemma igen förstår jag och Ixa blev säkert väldigt glad. Mysigt att din bror följer med ner ett tag dessutom.
    Kram och god torsdagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt. Borta bra men hemma bäst som ordspråket säger.
      Det är jättekul att brorsan kommer vara här ett tag nu.
      Kram

      Radera
  6. Hej Carin! Välkommen hem! Förstår att både gubben och Ixa viftade på svansen när ni kom hem. Kul att du tog med dig din bror. Ha det jätteskönt i solen! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Tack!
      Jag läste den första meningen som du skrivit med lite skoj 🙊🙈. Ixa viftade på svansen och gubben blev glad 😁😉.
      Alltid kul att få rå om bror min lite extra.
      Ja, det ska vi.
      Kram

      Radera
  7. Välkommen hem, och kul att du fick med dig brorsan. Såklart grabbarna i ditt liv blev glada av att du kom hem. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack.
      Alltid kul när kommer och hälsar på.
      Ja det blev de.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.