2024-05-23

Uppe i ottan

 

Vi åkte hemifrån 04.30 jag, barnen och dottern. Mågen blev kvar hos gubben. För han skulle vidare på mässa med sitt jobb i Alicante och Sevilla några dagar till.

Vi satt inte nära varandrapå planet hem. Jag på plats 13 och barnbarnen längst bak. Men jag somnade till några gånger på vägen hem, och det hade även barnbarnen gjort. Så resan kändes inte så himla lång.

När vi kom till Lindö så hoppade jag och barnbarnen av. Sedan körde Sophie och hämtade Doris (hunden). När hon var tillbaka så satte vi oss ute med varsin kopp kaffe och njöt av vädret.

Barnen gick iväg till kompisar lite senare och då passade jag och dottern på att ta en runda med Doris. När vi var tillbaka så installerade jag mig i gästrummet och Sophie tog hand om deras resebagage.

Snart var det kväll och vi åt middag och sedan badade barnen en stund innan det var hopp i säng och godnatt. För idag så är det skola för dem igen.

I väntan på att få stiga på planet.


Den här härliga gröna färgen finns inte i Spanien.


Doris gillar att bada.


En ljuvlig doft.


De här är lilla fröken är ingen badkruka. 



Inte Axel heller.

18 kommentarer:

  1. Önskar dig en härlig sverigevistelse!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla det ska jag ha.
      Kram Carin

      Radera
  2. Välkommen till Sverige, ha det så skönt med barn och barnbarn. Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Vad fint det är i naturen nu i Sverige. Och doftande syren, underbart! Snyggt kakel/liner i poolen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ljuvligt just nu. Den här gröna färgen finns bara här. Och allt luktar underbart när man är ute och går.
      Ja, den är fin.

      Radera
  4. Vissa nyanser av grönt saknas verkligen här. Ha det bäst! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är något som man saknar.
      Tack och kram tebax.

      Radera
  5. Ha riktigt härliga dagar i den svenska sommaren med hela underbara familjen. =)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Så mysigt med ett par dagar i Sverige tillsammans med barn och barnbarn. Trevligt att ni reste hem tillsammans i alla fal även om ni inte satt tillsammans.
    Barn i den åldern är sällan badkrukor och det syns att båda två gärna tar ett bad :D
    Önskar en fin torsdag nu!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mysigt.
      De här barnbarnen är som två fiskar i vattnet.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  7. Du har minsann kommit hem till finväder DELUXE!! Det kan inte vara finare. Förstår att du njuter av grönskan och ljuset! Vad lyxigt och härligt med pool! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag verkar ha prickat rätt tid.
      Det är supermysigt med poolen.
      Kram

      Radera
  8. Hej Carin! Välkommen hit! Nu kan vi nästan vinka till varandra! Passa på och njut av barn, barnbarn och vackert väder!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Tack, och det kan vi nästan.
      Det gör jag verkligen.
      Kram

      Radera
  9. Ååh! Ha en underbar semester i Sverige, såå fin tid nu med allt som blommar och härligt väder (bättre än här i Bcn :D)! Dock måste jag säga att vi har otroligt grönt och fint här uppe i bergen också nu tack vare allt regn, och massor med blommor, även syrener <3 Härliga bilder! Grand Hotel också, har ju precis läst boken om de Fenomenala Fruntimren på Grand hotell som jag tyckte väldigt mycket om, haha <3 Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska jag.
      Hos oss är det inte speciellt grönt längre. Och jag har inte nära till bergen, tyvärr.
      Stöd och höll i den böjen igår. Men det blev en annan istället.
      Ha en fin fredag.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.