2024-05-14

He's back

 

Igår eftermiddags kom gubben hem igen från Sverige. Så skönt att ha honom hemma igen tycker både jag och Ixa.

Så när han rullade in med pärlan på parkeringen stod maten på bordet på altanen. Så det var bara att ge mig en bamsekram och krama om Ixa med innan vi satte oss vid bordet.

Sedan satt vi där och pratade ifatt om allt som hänt oss under tiden vi har varit ifrån varandra. Det var väl mer gubben som berättade om sitt i Sverige. För här hemma i Casa 66 hos Ixa och mig hade det inte hänt så värst mycket.

När jag sedan tog Ixa på en runda passade gubben på att packa upp sitt bagage. Vi köper alltid några paket kaffe med oss hem bl.a. Vet att jag skrivit förut att spanska kaffet funkar det med. Vi dricker ju det, om man tar en kaffe ute. Men är man i Sverige och kan ta med sig svenskt kaffe hem, så gör man det. Ja, det gör vi i alla fall.


Godmorgon till en ny vecka.


Ixa hittade en tennisboll på stranden. Som hon fick bära med sig hem.


Vi åt pasta och drack ett glas rött till den.


Gubben hade varit och tittade på Axel när han spelade en fotbollsmatch.



Och här är Doris som blir 2 år i Juni.

8 kommentarer:

  1. Skönt när allt är som vanligt igen!
    Ha det skönt.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, det är det 😁.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Det är alltid skönast när flocken är samlad och allt är som vanligt igen. Dock förstår jag att det var en nödvändig och viktig tur till Sverige för gubben din.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis 😊.
      Nej, det var ju inte bara en nöjesresa som gubben var på.
      Fortsatt fin tisdag till dig med.
      Kram

      Radera
  3. Skönt att han är hemma igen! Jag förstår dig till fullo. Kan tänka mig att Ixa blev jätteglad också. Kaffe, jag känner mågna svenskar här som tar med från Sverige. Man kan köpa Gevalia i butik här, men pakten är större hemma och billligare också. Jag har nog vant mig vid kaffet här, tror jag. Men jag gillar att komma hem och dricka kaffet där, tycker alltid det är så starkt då jag dricker första koppen då jag kommit hem, haha. Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu är allt som vanligt igen.
      Har inga problem med spanskt kaffe. Men inget slår det svenska. Vi kan köpa på Skandinaviska butiken. Men där är det svindyrt så det gör vi inte. Amerikanskt kaffe är väl lite blaskigt? Eller är det bara en myt 😁.
      Kram

      Radera
  4. Skönt att flocken är samlad igen! För oss funkar det portugisiska kaffet väldigt bra. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis 😁.
      Det spanska kaffet funkar för oss med. Men är vi i Sverige så köper vi med mig svenskt kaffe.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.