2024-05-09

Blev lite gjort

 

Som jag skrev i gårdagens blogg så åkte gubben iväg till Sverige. Planet gick tidigt, så vi var uppe i ottan. Jag och Ixa för att säga hejdå till gubben, för att sedan gå och lägga oss några timmar igen. 

Flygresan hade gått bra och han blev hämtad utav en av mågarna på Skavsta som skjutsade honom direkt till svärfars lägenhet. Där mötte han upp svärfars sambos dotter och son. Sedan var det bara att börja gå igenom lägenheten.

Vad gjorde jag då? 

Jag började med morgonpromenad vid havet. Sedan frukost och 2 avsnitt av en serie. Efter det blev det bloggen en stund och sedan var en maskin tvätt klar för att hängas.

Städning stod sedan på min agenda. Damma, dammsuga och tvätta golven. Ixa löper nu och det går inte att undvika fläckar på golvet. I soffan är det filtar som åkte in i tvättmaskinen idag för tvätt. Trosskydd har vi inte testat på Ixa. Men vår sista hund i Sverige Nzi, hon bet av sig det så fort vi inte hade ögonen på henne. Så vi slutade med det på henne när vi såg att hon inte gillade det. De är rätt duktiga att hålla sig rena själva.

När det var lunchdags så blev det bananpannkaka, något som gubben inte är så värst förtjust i. Så det är bäst att passa på när han är borta.

Jag målade dagens teckning såklart och började även att borra hål i lite snäckor som man kan ha till smycken. Sedan blev det 1 eller kanske 3 avsnitt till av serien.

Och nu hade det bliv sen eftermiddag och dags för mat i magen. Enkelt och lätt blev det, makaroner och skinka. Och strax efter det så var det kväll. Och då var dag 1 som gräsänka avklarad.


Och där dök den upp (solen) bakom klippan.


Och där vände vi och gick hemåt igen.


Bananpannkaka, färska jordgubbar och en klick grädde till lunch.


Projekt snäckborrning.



När en kämpande komiker gör en vänlig gest mot en utsatt kvinna, utlöser det en ohälsosam besatthet som hotar att förstöra bådas liv.

16 kommentarer:

  1. Miss T låter inte heller ett skydd vara så vi har fått ge upp det när det gäller henne. De är ändå hyfsat duktiga på att hålla sig rena men visst blir det en och annan fläck på golvet också.
    Önskar en fin torsdag nu!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är smällar som man får ta de veckorna de löper, så är det.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. HA! Här skriver vi om samma serie samma dag. KUL!! Och du har sista avsnittet kvar nu. Tänk att han spelar sig själv. Såg att Josephine Bornebush (stavning?) har regisserat flera avsnitt, kul. Det är svårt att se serien, men visst är den sevärd. Absolut så. Å Ixa, jobbigt det där för henne och er. Hoppas det går över snart. Ljuset på dina bilder är så vackert. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var lite komiskt faktiskt. Det blir i kväll och sedan får jag börja på något nytt.
      Jag såg också att hon hade gjort det. Ja, den är sevärd, helt klart.
      Det är tur att det inte är varje månad i alla fall.
      Det är bara med min mobil jag tar bilderna.
      Kram

      Radera
  3. Bananpannkakor är mums <3 Lilla Ixa, vi hade vårt i mars, och jag håller med, dom sköter det så fint själva verkligen när dom löper :) Vi märkte knappt ingenting på Margot förrän dottern kom hit med sina pojkar, hua :D Vi kommer förmodligen att sterilisera Margot, Dolly är steriliserad och det var så mycket bättre för henne på många vis :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det gott, men det tycker inte gubben 😉.
      Första löpet Ixa hade förra året var knappt något. Men denna gången är det betydligt mer.
      Okej, mår hunden bättre av det så är det ju en bra lösning.
      P.S. Jag kan inte kommentera på din blogg. Har försökt hur många gånger som helst, men det verkar inte fungera. Hoppas det gick bra för dig på loppet som du sprang.
      Kram

      Radera
    2. Jag vet Carin :/ så trist när folk inte kan kommentera. Jag vet inte riktigt hur det kan lösas heller tyvärr så måste nog byta bloggforum... och det vet jag inte när det blir haha... :D Loppet gick finfint! Skrev om det idag :) Stor kram :)

      Radera
    3. Ja, det är trist tycker jag med att det inte går att kommentera. Vi får se om du löser det eller om du byter till ett annat bloggforum. Ska kolla in hos dig idag och läsa i alla fall om ditt lopp. Kul att det gick bra.
      Kram

      Radera
  4. Mors.
    Har skaffat Prime Video av en tillfällighet 😂😂. Finns lite godsaker där bl.a Jana [ utspelar sig i Norrköping ] & Stockholm Blackout har även börjat titta på Furia [ Norskt drama ]. Hör av dig om ni vill ha inlog 🥰😍🥰

    SvaraRadera
    Svar
    1. Morsning!!
      Rena rama julafton när man läser bloggen 😁. Klart jag vill ha det 👍.
      Tackar tackar 🧡.
      Kram

      Radera
  5. God morgon Carin! Hoppas allt fixar sig för din gubbe i Sverige. Mycket att ta reda på och sådant är jobbigt! Sen kan det vara skönt för dig med lite egentid... äta bananpannkaka, pyssla, Ixapromenader och titta på Baby raindeer. Så bra serie!

    Önskar dig en fin fredag! Må gott och Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godmorgon!
      Det verkar ordna sig, men mycket lir det när någon går bort.
      Både och för vi är ju som ler och långhalm och har alltid varit det. Men det funkar och jag äter det jag vill och ser på serier som jag vill 😉😁.
      Detsamma till dig
      Kram

      Radera
  6. Det är ju bra att du kan njuta av bananpannkaka när du inte har gubben hemma. Gäller ju att tänka positivt. Jag har inte börjat med Baby raindeer, tror inte det är för mig. Kanske blir till vintern :) Njut av en skön fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes! bäst att passa på 😉.
      En mörk serie men den var bra. Tur kanske att det var korta avsnitt.
      Det ska jag och detsamma till dig.

      Radera
  7. Ser gott ut!
    Skönt att makens resa gick bra, fast säkert mycket att ta tag i.
    Nu är jag tillbaka från min tid i Nya Zeeland.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en hel del när någon går bort.
      Ha det bra du med.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.