2024-05-21

Mycket socker blev det

 

Igår var det havet först på dagsschemat. Och det var bara en strand som gällde för barnen (även föräldrarna) och det var hundstranden. Nu hade vi inte Ixa med oss, men de ville dit i alla fall.

Och en sak är säker att jag och gubben kommer att ta bilen ner till hundstranden och låta Ixa få springa runt där med de andra hundarna i sommar. Och vi kan ta ett dopp i havet samtidigt.

Det var mitt första dopp igår i havet och det kanske var +22 grader i det. Det är väl inte den optimala temperaturen tycker jag då. Men är man varm av solen så var det skönt att svalka sig.

När vi hade varit vid havet ett par timmar packade vi ihop och gick hemåt. Eller det var jag och dottern som gick de andra åkte el-cykel. Ellen med sin pappa och Axel på en egen.

Vi stannade till på An Sibin och delade på lunchpizza och vilade benen lite innan vi fortsatte hem till oss.

På seneftermiddagen lånade familjen bilen och det blev en rundkörning till olika Chinobutiker som barnen tok-gillar. Jag var med och guidade så de hittade till de olika butikerna.

När vi kom hem så blev det middag på takterrassen och sedan hade Ellen en smakprovstävling på spanskt godis som vi alla fick vara med på.

När klockan började närma sig 22.00 så sa vi tack och godnatt till varandra.


En mysig dag på hundstranden.


Med en massa bad.


Ett stopp på An Si bin.


För lite vätska och lunch.


Det var riktigt gott med middag när den kom på bordet. Alla var vi jättehungriga.


Sedan var det dags för smakprovstävling.



Vem som vann av oss 6 är det ingen som riktigt vet. Men sockerstinna var vi allihopa när vi gick och lade oss.

8 kommentarer:

  1. Vad mysigt och fint ni har det!! Förstår att barnen är själaglada att få bada i havet. 22 grader låter helt OK för mig (tror jag, haha), men jag fattar att du blivit van vid lite annat genom åren. Axel ser såååå nöjd ut där han sitter på er terrass i värmen, bästa tänkbara. OCH kul att Elin ordande godissmakprov. Njut av fina dagar med de dina. Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har det så mysigt och 22 var väl okej när man blev varm i kroppen.
      Vi njuter för fullt 👍.
      Kram

      Radera
  2. Skrattade gott åt bilden på grabbens "man spread". Det ska börjas i tid :) Kan förstå ni var sockerstinna efter provsmakningen, godis är nästan alltid gott. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tänkte jag inte på när jag la upp bilden 😂.
      Nu skojar vi inte längre. Och godis är gott 😋.
      Kram

      Radera
  3. Vilken bra dag det blev och självklart är det stranden som gäller :D
    I vissa tävlingar är det viktigare att delta än att vinna ;-)

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, det är det 👍.
      Håller med dig till fullo 😁.
      Detsamma till dig
      Kram

      Radera
  4. Hej Carin! Så härligt att vara vid havet och bada och sen shopping och god mat hemma hos er. Jättemysigt! Jag hade gärna varit med på godistävlingen. Men vad gick den ut på? Haha! KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Det var en toppendag som vi hade.
      Ellen ser något på Youtube som jag tror hette Swedish Family. Och de barnen hade köpt spanskt godis när de var i Spanien och hade som en provsmakartävling med familjen fattade jag som. Man skulle nog bara sätta poäng på godiset som vi åt. Ingen fattade riktigt när Ellen berättade. Men kul hade vi.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.