2024-05-07

Handling

 

Eftersom gubben åker till Sverige nu i veckan. Så hade jag på agendan att gå bort och köpa något åt de minsta barnbarnen på La Zenia Boulevard. De större barnbarnen blir mer glada av en swish än att morfar kommer med ett klädesplagg eller grej till dem.

Man vet ju själv hur det var när man passerat 10 strecket eller var tonåring, och ens mormor eller farmor försökt köpa något klädesplagg till en när det var jul eller man fyllde år. Det var inte alltid det föll en på läpparna det som låg i paketet.

Så efter frukosten gick jag till Boulevarden och det gick rätt smidigt faktiskt. För jag var ju där och hängde på låset nästan. Så det var inga köer att prata om. Jag hade även tänkt att köpa mig en kjol som jag sett på Lefties för ett tag sedan. Men den fanns tyvärr inte kvar i affären. När jag såg kjolen var det kyligt ute, och då gick mina tankar att jag väntar med köpet.

Vi tog kontakt med vår jurist (när mina papper för pension var klar) och undrade om de kunde ordna en tid åt mig på försäkringskassan. Igår skrev de att de försöker hjälpa oss med det, men att det är jättelånga väntetider. Inne i Torrevieja var det helt fullt skrev hon. Så de kollade även i Alicante och även Elche. Hur kan det inte finnas en ynka liten tid någonstans på Försäkringskassan? Ja, vi får se vart det landar. Min pension kommer jag ju få till slut. Men kanske inte när jag hade önskat.


Det blev ingen havetrunda igår på morgon. Utan en sväng runt i byn istället.


Klar med mina ärenden och på väg hem från köpcentret.

12 kommentarer:

  1. Skönt att ha nära till butikerna när det behöver shoppas. Hoppas du får en tid på FK snart, tråkigt om det inte blir som du tänkt dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bra att slippa åka iväg in till stan.
      Jepp, det får vi hoppas.
      Jo, så är det.
      Kram

      Radera
  2. Vi måste ha varit på Zenia B samtidigt igår.Hade varit kul att se dig men jag är osäker om jag skulle känna igen dig.
    Hoppas du får ordning på dina papper så du får din pension som planerat.
    Idag åker vi in till Alicante och strosar runt.Blev så förvånad när vi var där sist och det var siesta mitt på dagen trodde inte att de hade det i en så pass stor stad.
    Men det är säkert välbehövlig när det är så varmt mitt på dagen.
    Ni får ha en fin dag.
    Kram Pia G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, där ser man.
      Alla papper är okej, nu är det bara försäkringskassan här som ska ge mig ett datum så att de kan skicka in dem.
      Alicante är fint, men jag kan inte komma ihåg att det varit siesta när vi har varit där.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Det låter väldigt märkligt att det ska vara så lång väntetid och så svårt att få en tid hos FK. Men men, det löser sig ju förr eller senare.
    Ja, när barnen blir lite större är en slant oftast mer uppskattat och lättare med för den delen.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör det ju alltid och det är bara att vänta och hoppas på en tid.
      Visst är det så, även om man själv tycker det kan vara skoj att ge en sak.
      Kram

      Radera
  4. Det är lite omständligt det mesta av byråkratin i Spanien. Tålamod är en bra egenskap att ha. 😆😉 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu skojar vi inte längre.
      Och tålamodet har man verkligen fått träna på sedan man flyttade hit 😉😜.
      Kram

      Radera
  5. Suck och STÖN med all byråkrati. Som du säger, du får pensionen såklart. Frågan är när? Jobbigt. Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, man blir lite matt i pälsen av allt sådant.
      Ja, det får jag, den kan ingen snuva mig på 😃. Vi får se hur det blir.
      Kram

      Radera
  6. Sånt där krångel med byråkrati är så jobbigt. Hoppas att det löser sig snart och att dom lyckas hitta en tid på FK.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När det gäller sådant ska det aldrig vara enkelt har man förstått.
      Det får vi hoppas att det gör.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.