2024-05-10

Chillardag

 

Vi gick Punta Prima svängen på morgon, för det var jättelänge sedan som vi gjorde det. Och det var sig likt när vi kom ner till havet. Men något som inte hände igår, var att Ixa inte blev tossig (snurra runt och dra i kopplet) när vi rundade udden. Där är det väldigt mjuk sand och en och annan kanin. Men igår gick hon bara med nosen rakt ner i backen. Vi får hoppas att det är något som gått över eller så var det så länge sedan vi gick där.

När vi kom hem åt jag frukost och sedan började dagen. Och den tog jag väldigt lugnt. Så dagen flöt på i en behaglig takt med enbart chill.

Gubben ringde på kvällen och berättade hur hans dag hade varit. Det är ju en hel del att kolla i genom om man säger så. När allt sådant är gjort har de bestämt att en städfirma får sköta resten och möbler som ingen villa ha skänkes bort till en secondhandbutik. Idag ska han en sista sväng till lägenheten sedan har han en tid att passa hos juristen. Efter det så åker han till sonen. Då har han sovit hos alla 3 barnen. På lördag ska hela flocken träffas hos Sophie och Rikard och äta lite gott. Och så spelar Axel en fotbollsmatch på hemma plan.


Solen hade redan kommit upp när vi kom ner till havet. Och såklart så sa jag godmorgon till en ny dag. Inte högt, men i mitt huvud.


Bara njutbart denna vy.


Och där borta ligger Torrevieja.


En harpunfiskare är den lilla pricken till vänster i bild.


Två damer med sina hundar på morgonpromenad där nere på piren. Ixa och jag gick på strandpromenaden ovanför.


Sedan gick vi förbi vår hundstrand och stannade till en stund. Och då fick Ixa bli hur tossig som helst.


Ups!!! va vad det där som kom fram när vattnet försvann.


Den här blomman fotade jag när vi tog eftermiddagsrundan. Tyckte det blev ett så häftigt sken ner i blomman av solen. 


Jag gjorde chokladbollar med. Den här gången med brynt smör. Jäklar så gott det blev.



Och när sista rundan gjordes hade solen gått ner i väster och gjorde himlen sprakande röd.

10 kommentarer:

  1. Jag gjorde chokladbollar med brynt smör en gång. Min man sa," varför smakar de så konstigt?". Jag tyckte att de var goda men han föredrar när allt är som det brukar. Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det va.
      Och egentligen, varför ändra på ett vinnande koncept.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Då blev det en bra dag för dig och en effektiv dag för gubben din.
    Chokladbollarna ser bara så goda ut!
    Önskar en fin fredag nu!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan man säga 😉😃.
      De är goda med. Svårt att inte låta bli att nalle en när man öppnar kylsk¨pet.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Jo jag kan tro att det är mkt för din man att sköta om nu efter dödsfallet. Så smart att ha en firma som tar hand om det som ingen vill ha. Det är ju mkt med ett dödsbo också. Bra att han nu bott hos alla barn, rättvist :-) Och det går minsann ingen nöd på dig heller, bra det. Vackert ljus på dina foton, som allitd. Den gyllene timmen är så tacksam. Morning glory på bilden, blomman för dagen, vi har dem också. Men de kan verkligen ta över en hel trädgård om man inte är försiktig. Fast jag gillar dem, men får ännu kämpa mot dem efter att jag planterade en sån för lääänge sen, hihi. Kramar och ha en fin och trevlig helg nu!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en del att ta hand om när någon går bort.
      Mycket rättvist och bra. Och i morgon träffs de allihopa tillsammans.
      Ja, det är ett underbart ljus när precis morgonen gryr.
      Den här har börjat tagit över en bit på allmänningen vi har utanför. Den slingrar sig i kaktusarna och fikusträden som finns där.
      Ha en fin helg du med.
      Kram Carin

      Radera
  4. Hej Carin! Oj, med brynt smör!! Det låter väldigt smarrigt, vilken bra idé! Det ska jag göra någon dag. Ixa har kanske blivit lite äldre och nöjer sig att gå vid din sida. På söndag blir det hemmamatch för IFK! Då får vi hoppas på seger.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska du prova för det var väldigt smarrigt. Finns recept på nätet.
      Det kan nog vara så att hon vuxit till sig 😉😃.
      Då får vi hålla tummarna för vårt IFK.
      Kram

      Radera
  5. Japp, brynt smör "is da shit" i chokladbollar! Så himla gott! Väldigt fint ljus ner i blomman! Ha en fin lördag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jösses så smarriga de blev.
      Visst var det. Min fantasi skenade iväg när jag stod där och kollade. Såg ungefär ut som det där ljuset när ett rymdskepp (i filmer alltså) öppnar dörrarna.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.