2024-06-20

Dagen gick

 

Ibland kan dagar kännas så otroligt långa och sega. Men det är väldigt sällan, näst intill aldrig längre jag känner det så. Det var mera när man jobbade den känslan kunde infinna sig ibland. Man kunde titta på klockan både nu och då under arbetsdagen och det såg inte ut som tiden hade rört sig ett dugg. 

I alla fall när man hade sådana här dagar. Kunde man längta tills det var dags att få gå och lägga sig så en ny dag skulle infinna sig snart. Och i hoppet om att den nya dagen skulle ha lite action i sig än föregående dag hade haft.

Men nu för tiden har jag aldrig sådana dagar. Nu rullar dagar och veckor på med en sjudjävulsk fart. Sådär fort så man skulle vilja kunna stoppa tiden en aning. Eller i alla fall lägga i en lägre växel på dagen.

Så vad hände med vår onsdag då ? -Jo den bara försvann som ingenting. Vad gjorde vi då? NADA. Tänk en hel dag försvann på ett nafs utan att vi gjorde ett dugg. Lovely and nice och helt underbart.

Idag är det torsdag och vi får se om det blir en repris på gårdagen.

Nej det kan det inte bli. För det finns några saker på vår agenda idag.

Men lovely and nice det kommer den att bli garanterat ändå.



Godmorgon.

16 kommentarer:

  1. Mina barn tycker också att tiden går fort. Men jag minns inte att jag tyckte det som barn. Ett sommarlov var ju liksom evighetslångt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så tyckte jag med när jag var liten.

      Radera
  2. Hej, håller med dig att tiden gick långsammare när man jobba , men nu springer dagarna iväg, skönt att bara ta det lugnt ibland. Önskar er en trevlig midsommar.
    Kram Birgitta 🌞

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det så. Någon som höll i visaren så inte dagen skulle ta slut 😉😁.
      Ja, det är skönt.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. ETT bra liv har ni verkligen nu! Bästa tänkbara. Det är ju helt OK med dagar som bara försvinner i ett ingenting också. De behövs. Tiden går galet fort, jag vill också växla ner. När jag var barn tyckte jag inte det. Tiden går snabbare för varje år, eller så känns det. HOPPAS denna torsdag varit bra, det har den säkert. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har vi verkligen. Vårt drömliv som vi har längtat efter.
      När man var barn så gick tiden väldigt långsamt 😉😊.
      Torsdagen har varit toppen.
      Kram

      Radera
  4. Även när jag jobbade tyckte jag att dagarna gick fort men är man lärare och jobbar med barn så händer alltid något. Lustigt nog så går dagarna lika snabbt nu när man inte jobbar men nu kan man styra vad man vill göra.

    Vilken härlig soluppgång!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan nog stämma. För när jag var dagmamma så tyckte jag det.
      Men när man sitter bakom ett skrivbord vid en dator, så kan dagarna bli väldigt långa.
      Precis nu styr vi våra dagar med bara roliga saker 😉😀.
      Jag har mörkat ner bilden lite. Men jag tycket det såg väldigt häftigt ut när solen kom fram bakom molnen.
      Kram

      Radera
  5. Sån igenkänning! Har inte varit rastlös eller haft tråkiga dagar sedan vi flyttade hit (om vi bortser från när jag varit sjuk). Och då jobbade jag ju de första åren. Men ändå, det är nog vädret och ljuset tror jag. Så även om det inte bara är roliga saker hela tiden så mixar vi upp tråkigare saker med roliga så det känns som vi bara har roligt hela tiden. Eller åtminstone njuter hela tiden. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror med att vädret och ljuset spelar någon roll i detta.
      Vår dröm har gått i uppfyllelse och då njuter man i fulla drag.
      Kram

      Radera
  6. Håller med om att tiden går otroligt fort. Dagarna bara försvinner. Oavsett om man har mycket att göra eller inte.
    Och som pensionär har jag ju semester året runt. Det konstiga är att de tråkiga dagar jag har emellanåt också går så fort ändå.
    Tiden är ett mysterium. Ha en riktigt bra midsommarhelg nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig att tiden är ett mysterium.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  7. Hej Carin! Det läskiga är att dagarna går faktiskt fortare ju äldre man blir. Läskigt! Dagarna går efter varandra måndag och helt plötsligt är det fredag igen! Vill bromsa tiden!!

    Önskar dig en Glad midsommar! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Vem vill inte bromsa tiden ibland.
      Men tänk om det gick 🤔. Då skulle vi kanske aldrig komma framåt i tiden. Eftersom vi inte är ensamma om att vilja detta 🙈😀. Alla drar i nödbromsen hela tiden 😉😂.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  8. Ja du dagarna rullar på i 220. Önskar dig en fin Midsommarhelg. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. De gör ju det. Den kunde ju hålla hastigheten något sådär i alla fall 😉😁.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.