2024-06-18

Ny vecka igen

 

Som jag skrev igår så åkte bror min hem till Sverige igår. Så jag gjorde måndagen till en städdag. Jag tvättade sängkläderna, dammade, dammsög och torkade av golven. Gubben stack iväg på en vattningsturné hos vänner inne i Torrevieja.

När han var tillbaka så fortsatte han med grannarnas blommor och våra nere i trädgården. Idag ska vi hjälpas åt med Bouganvillean i trädgården. För det är en massa visset som måste skakas bort.

Dagen gick vidare med lite fler sysslor, som att måla, lösa korsord (gubben) och läsa lite. På kvällen blev det lite fotboll innan jag hoppade i säng.


Solen hade stigit upp innan vi kom till havet.


Vi sneddade över Playa Flamencastranden.


Jag gjorde en thaigryta på kalkonfilé. Tycke ni som jag, att det ser ut som en liten groda som sitter där pilen är på bilden. Eller är det bara jag som får min fantasi att skena iväg 🙄😁.



Ixa hon klättrade upp på kuddarna som brorsan haft som ryggstöd i soffan när han satt där. Det såg ut som hon låg och kramade kuddarna.

10 kommentarer:

  1. Så skönt att röja och fixa lite ändå. Jag ska alldeles strax börja städa iordning lite här hemma. Ja, det ser ut som att du har en liten groda i salladen. :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, att få ordning och reda igen på torpet 😉😁.
      Då är det inte bara jag som har livlig fantasi 😂.

      Radera
  2. Var grodan god? Här är det prylar överallt. Det bästa är att kapitulera inför röran och ta städningen när de har åkt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vet jag inte 🥴 för igår när jag tog bilden hade jag ingen aning om den 😂.
      Det är det bästa att göra så. Kvalitetstid med barn och barnbarn är bättre än städning.
      Kram

      Radera
  3. Vilken effektiv dag det blev och mycket hann ni med!
    Visst sitter där en liten groda :D
    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en bra start på veckan.
      Ja, det gör ju det 🙈.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Jag förstår att ni har haft extremt mysigt med din bror. Underbart. Hoppas att han snart kan komma ner till igen. Ni verkar komma överens sååå bra och det är extremt skönt med sådana gäster. BÄSTA!! Dina foton från morgonrundan är magiska.
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit toppenveckor som vi haft. Han dyker upp nästa år igen, det vet jag.
      Tack.
      Kram

      Radera
  5. Men Ixa, så söt hon är. Kan tänka mig brorsan smälter när han ser den bilden! Städa innan gäster och sedan efter att de åkt hem, ja ibland är det bra med gäster av den anledingen också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det gjorde han. Jag lade ut den på Insta där han såg den.
      Hålla på att städa när man har det trevligt det kan man inte. Då får det hellre vara lite skit i hörnen, tycker jag.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.