2024-06-11

Ny vecka

 

Vi startade upp veckan i ett behagligt tempo. Det hände inte så värst mycket här hemma, men dagen gick ändå.

Gubben och brorsan åkte och vattnade lite blommor hos vänner. Sedan fick de ta en sväng förbi Mercadona innan de kom hem igen.

Jag och Ixa vi var kvar hemma och gjorde det vi ville. Så det blev lite läsning, målning och lite chill.


Man kan nu läsa lite varstans på media att vi haft en tragisk vecka här hos oss.



Det har varit 8 drunkningsolyckor här på Costa Blanca-kusten veckan som varit. Det är mycket hemskt. Och då har inte den stora turistsäsongen kommit igång ordentligt ännu heller.

12 kommentarer:

  1. Nej så hemskt. Är det undervattensströmmar?
    Tur ni inte är vattendjur.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är hemskt.
      Ja det är det och att det har blåst en hel del nu med.
      Kram

      Radera
  2. En lugn dag.
    Det är verkligen tragiskt med alla drunkningar. Tyvärr händer det ganska ofta att människor inte lyssnar på varningar/badvakter och flaggorna. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev det och de är rätt najs de med.
      Det man läst så beror det rätt mycket på detta.
      Kram

      Radera
  3. Usch så tragiskt med så många drunkningsolyckor! Vet man varför? En ska ha stor respekt för havet. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det beror nog på oförsiktighet och att man inte bryr sig om flaggning.
      Kram

      Radera
  4. Så tragiskt med så många drunkningsolyckor på så kort tid. Då har högsäsongen inte ens börjat. Jag funderar som Anna, vet man varför?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen tragiskt.
      Det beror nog på oförsiktighet när man läst om dem. Bryr sig inte om flaggningen.
      Kram

      Radera
  5. USCH! har de fastnat i underströmmar etc? Det som på engelska kallas rip currents (vet inte vad det heter på svenska) när det liksom suger ut mot havet från stranden? Vidrigt och sorgligt. Havet är så starkt och de där underströmmarna sååå opålitliga. Jag har stor respekt för dem. Höga vågor är ingen lek heller. Så så så tragisk med dessa dödsfall. Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Höga vågor och underströmmar är verkligen inget att leka med.
      Kram

      Radera
  6. Det vackra havet där solnedgången speglas så fint på dina bilder... Det gäller att inte glömma bort att ha respekt för det. Jag brukar se till att bara gå ut så att jag har vatten upp till höften ungefär, speciellt efter en händelse i Casablanca i Marocko när jag plötsligt kände starka underströmmar som drog ut mot havet. Tack vare att jag var så försiktig och inte gått ut djupt kunde jag gå in till stranden, men det var verkligen ingen lätt promenad genom vattnet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack,
      Det är väl det att många inte tar havet med respekt och underströmmar är mycket otäckt.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.