2024-06-16

Stranden

 

Vi hoppade marknaden för brorsan har redan gått den en gång, och det räcker gott för honom. Så jag och bror min gick ner till havet istället. Gubben följde inte med, eftersom han skulle skjutsa våra vänners son till flygplatsen.

Det fläktade skönt nere vid havet, för igår var det hett i luften. Vi gick till La Zeniastranden för att prova strandbaren som öppnat igen. Vi hade tur och hittade ett bord med en gång som vi slog oss ner vid. Där satt vi sedan ett tag och spanade ut på de som låg på stranden.

Vi konstaterade att var tid har sin charm. Vi såg barnfamiljer som kom kånkandes med allt som man ska ha när man är på stranden. -Ja ni vet, som stolar, filtar, handdukar, parasoll, barnvagn, leksaker, uppblåsbara saker etc. Och samtidigt som man ska hålla reda på sina småttingar med bland allt folk innan man hittat sin plats på stranden.

När vi gick hemåt igen så stannade vi till på An Sibin och tog ett vätskestopp. Då sms:ade jag gubben för att se om han var på väg hem från flygplatsen. Han var snart hemma svarade han. Så han kom förbi An Sibin där vi satt och tog en öl han med innan vi gick hem till Ixa.

Vi åt tacos till middag på takterrassen och sedan gick vi ner för att se matchen mellan Spanien - Kroatien. Den slutade 3-0 till Spanien.

Efter det blev det lite sällskapsspel på altanen innan jag hoppade i säng. Gubben och brorsan satte sig och kollade på Italien - Albanienmatchen det sista som var kvar av den matchen.

Morgonpromenaden tog vi runt Villamartin.


Det var lite folk på La Zeniastranden.


Likaså på Cala Cerradastranden.


Där höll de på att bygga golv runt strandkiosken som är ställd där nu.



Igår var det varmt och de högsta temperaturerna var i inlandet.

10 kommentarer:

  1. Ja, det var varmt igår. Fy bubblan. Vi såg er när vi satt på Sunny Corner och ni gick förbi. Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va 😮, jag tyckte jag kollade om jag skulle se någon som jag kände igen. Du skulle ha tjoat till.
      Detsamma
      Kram

      Radera
  2. Ja, det var mycket man hade med sig på stranden när barnen var små. Nu är det lite enklare minst sagt :D
    En bra lördag fick ni!
    Önskar en fin söndag nu!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu behöver man bara tänka på sig själv 😉😁.
      Den var toppen.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Super!
    Det låter som en mysig pensionärsdag... lite strand och hav, god mat,
    se vad andra människor gör på stranden, allt med gott sällskap och samtal... och senare en drink... och det aktuella EM-spelet...
    Okej... jag är med direkt!!!
    Jag såg Italien - Albanien igår.
    En kram till dig.

    SvaraRadera
  4. Vad varmt och härligt ni har det och härligt att umgås ni två =D. En avkopplande dag med det goda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, varmt var det igår. Så då var det skönt att ta en sväng till havet.

      Radera
  5. Härligt med lite vätskestopp utmed promenaden. Jag håller med brorsan din, marknaden behöver en inte besöka varje gång. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, det måste man ha i värmen.
      Det har du så rätt i. Även om jag kan tycka det är skoj att plöja igenom ibland 🙈😁.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.