2024-06-07

Sveriges Nationaldag

 

Vi är väl inga som går ut på gatorna och viftar med flaggor när nationaldagen är. Men äta och dricka lite gott kan man ju göra i alla fall. Så det gjorde vi på takterrassen på eftermiddagen.

Men först började dagen med en morgonpromenad. Sedan en långfrukost med kaffe till. Efter det var det dusch innan dagen kunde börja på allvar.

Vi tog oss en liten promenad upp till Waldemars för en öl. När vi satt där såg vi att det började bli soldis på himlen och förstod att calima som de lovat var på G.

Sent igår kväll så kom regnet. Inga mängder men det är väldigt skitigt överallt i dag eftersom det var sand i regnet. Så lite ler-regn kom det helt enkelt.


Godmorgon till en ny dag.


Och här är mina tre bästisar. Gubben, Ixa och brorsan.


Ingen förskönad bild på smörgåstårtan. Gubben brukar skoja om det när jag plockar bort mobiler och annat som ligger på bordet ibland när jag ska knäppa kort. Men här är klädnypekorgen med och även en rulle hushållspapper. Men smörgåstårtan var god ändå.


Så här ser det ut idag i trädgården efter regnet.


Sandigt och skitigt överallt.



Skam den som ger sig. Igår fick jag min vilja igenom när vi hamnade vid tv:n innan läggdags. Det blev en miniserie på 6 avsnitt som går på Netflix. Vi såg 2 avsnitt igår och jag tycker den är bra än så länge.

"Dockspelaren Vincent klamrar sig fast vid sin försvunne sons teckningar av en blå monsterdocka vid namn Eric, övertygad om att om han kan få Eric på TV så kommer hans son att komma hem."

8 kommentarer:

  1. En bra dag bortsett från regnet som smutsade ned.
    Tack för tipset om serie. Kan nog vara något för oss.
    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så var det.
      Varsågod 😃.
      Tack ! och ha en bra lördag.
      Kram

      Radera
  2. Det mullrade på rejält men det kom inte mycket regn nej minsann. Sand? Ja! Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gjorde ju det.
      Mer sand än regn kom det, tyvärr.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Helt OK firande för er. DEN tårtan hade jag gärna ätit, mums. HAHA, jag är exakt som du, om jag ska fota mat eller detaljer måste ALLT "skräp" omkring bort. Allt för en snygg bild, hihi. Sen, vad mysigt att du har dina tre bästisar med dig nu. Underbart, blir varm i hjärtat. Sandstorm med regn, fattar att det är jobbigt och att det blir smutsigt av det. ORMEN!!! Den ser ju fruktansvärt äkta ut, för jag antar att den inte är riktig? PUST!! Serien, tackar för tipset ... låter som en skräckserie ... måste kolla upp den. Carin, ha en finfin helg med de dina nu! Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en bra nationaldag.
      Jo, man vill ju ha en stilren bild 😉.
      Nej det är en plastorm för katterna som annars ligger i våra dynor.
      Serien är jättebra tycker jag. Njääää, det är det inte.
      Ha en fin helg du med.
      Kram Carin

      Radera
  4. Det är inte kul när caliman kommer. Vi fick en liten dos också, men inte så illa heller. Klart du har dina tre bästisar nära dig, som det ska vara! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är jättetråkigt när den kommer.
      Så härligt att ha alla under samma tak ett tag.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.