2024-06-06

Vänta på leverans


Igår så var det dags att fylla på i kyl och frys igen. Men innan vi åkte till affären så var vi tvungna att vänta på ett paket som skulle levereras. De skrev att de varit på tisdagskvällen och försökt att leverera men att ingen svarat i telefonen. Och som vanligt (nästan) så är det ingen som ringt. Så de hade förmodligen inte varit här alls.

Men igår så kom de och de ringde när de var utanför grinden också. Det som vi hade beställt var ett dammsugarmunstycke till vår nya dammsugare. Det är ett "Tvinner" universalmunstycke. Jag hade ett sådant på vår gamla dammsugare och ville ha det på den nya dammsugaren med. Tycker de munstycken som sitter på dammsugare när man köper dem är så klumpiga.

Jag skulle ha handlat ett i Sverige när jag var där. Men det glömdes helt bort. Och det gick ju att beställa från "Amazon".

Så det blev en sväng med snabeldraken och det nya munstycket innan vi åkte iväg till affären. Och jag var supernöjd nu med vår nya dammsugare.

När eftermiddagen började att närma sig åkte vi till Mercadona och handlade. Väldigt lite folk i affären så det gick smidigt och snabbt.

När vi kom hem så fixade jag till middagen som blev en makaronsallad med kycklingklubbor till.

Efter maten slappade vi lite alla tre. Jag läste, brorsan löste korsord och gubben kollade på mobilen. När kvällen kom så blev det lite spel och sedan en stund vid tv:n.


På väg mot hundstranden.


Ixa tog några varv på stranden innan vi gick hemåt igen.



Ett sådant munstycke sitter nu på vår dammsugare.

10 kommentarer:

  1. Wow! Var det lite folk i affären? Det låter märkligt...eller det kanske är pga att folk är på stranden. Just det! Så trevligt att umgås med brorsan på ett avslappnat vis. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, det var lite folk i affären.
      De håller nog till på stranden den tiden vi var och handlade.
      Vi gör som vill och känner för. Inga måsten här.
      Kram

      Radera
  2. Håller med om att munstyckena till dammsugaren är klumpiga. Jag ska leta efter något bättre. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nöjd med detta och man kommer under lätt överallt.
      Kram

      Radera
  3. Dammsugarmunstycken kan tyvärr vara klumpiga är vår erfarenhet också. Vi hade dock ett liknande som det som du beställde och var inte så nöjda med det. Tyckte inte att det sög jättebra men smaken är som baken så klart.
    Önskar en god kväll nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är ju det och det är väl tur det 😉😁.
      Önskar detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Hej Carin! Jag känner värmen som solen sprider vid havet... så vackert! Ha det så kul med din dammsugare nu! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj!
      Det är ljuvligt.
      Tack 😉😃, det ska jag ha.
      Kram

      Radera
  5. Så vackert det är med soluppgången! Skönt att dammsugaren nu är som du vill ha den. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det. Man vet att en ny dag är på G.
      Toppen att min nya dammsugare är nästan precis som min gamla nu 😉😁.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.