2024-06-28

Några uppdrag

 

Vi gick inte till havet på morgonen utan vi gick en runda som jag inte gått sedan i våras tror jag. Kul att variera sig lite och se om det hänt något nytt på gatorna som vi går på. Det hade det inte, men nya dofter för Ixa var det i alla fall.

Efter vi var klara hemma så åkte vi till Mercadona och veckohandlade. Och vi köpte även lite frukost till våra svenska grannar vägg i vägg som kom ner igår kväll. Det var deras son med en kompis som kom ner. Så då kan det vara skönt att ha något i kylen på morgonen. Gubben hade lovat att hämta dem så de slapp ta flygbussen till Torrevieja och sedan taxi till Playa Flamenca.

När vi kom hem plockade vi in varorna och gick iväg ner till The Cavern Bar och tog oss en öl i värmen. Gubben satt kvar där när jag gick iväg och handlade kuvert på Chinobutiken. När jag kom tillbaka igen tog vi oss en hamburgare där innan vi gick hem.

Vi tog kvällspromenaden med Ixa ihop innan gubben skulle åka upp till flygplatsen och hämta grabbarna.

Jag och Ixa vaknade till när gubben kom tillbaka. Men vi somna rätt snabbt igen efter gubben hoppat i säng med.


Sand i luften på morgonen.

 Det fanns inget skyddsombud på denna arbetsplats 😲🙈.      

Himlen såg lite bättre ut när kvällen kom. Men lite sand fanns allt kvar.

8 kommentarer:

  1. Det var en stranddag utan att vara på stranden med sand i luften. Nu är det fredag igen. Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det som saknades var väl att man inte hade sand mellan tårna när man kom hem 😉😁.
      Jepp, nu är det fredagsmysdagen.
      Ha en fin helg du med.
      Kram

      Radera
  2. En bra dag får man väl säga. Visst är det välkommet att inte komma ner till en helt tom kyl.
    Då slipper ni kanske sanden i alla fall.

    Önskar en fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var helt okej.
      De var tacksamma killarna för det.
      Hoppas din fredag blev bra.
      Kram

      Radera
  3. Vackra foton.
    Många hälsningar till dig.
    Vi har haft väldigt fint väder länge och framför allt tillräckligt med regn så att trädgården knappt behöver vattnas. Rosorna blommar så vackert runt om i dette år på grund av allt solsken.
    Men, vet du, jag skulle vilja åka till havet... :-)))
    Greetings till dig från Viola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack.
      Vackert när allt blommar i sin trädgård och kanske doftar det ljuvligt med.
      Havet är underbart. Och jag är så glad att jag bor nära det.
      Kram

      Radera
  4. Ni är så hyggliga mot alla som åker fram och tillbaka. Skjutsar, städar, pysslar i trädgårdarna och handlar mat! Bästa grannarna tänker jag! Ha en fin lördag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan vi ställa upp så gör vi det för våra grannar.
      Ha en toppenlördag du med.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.