2024-06-02

Hittade det jag sökte

 

Jag och brorsan gick iväg på marknaden för jag skulle leta efter en fotbollsdress till Ellen som fyller 7 år i juli. Vi hittade till slut det vi sökte och då gick vi vidare upp till Da Mario, där vi skulle möta upp gubben och Ixa.

Där satt vi och njöt i skuggan och delade på en pizza med aioli till. När vi gick hemåt så gick vi in på ett ställe till och tog ett vätskestopp. Sedan gick vi raka vägen hem.

Vi åt på takterrassen sedan gick vi ner och såg på Sirius - IFK på tv:n. Det var väl en match man kunde varit utan för det var bedrövligt. Matchen slutade 5 -1. Så nu ligger IFK på strecket för nedflyttning.

Jag fixade lite kvällsfika och något gott till det. Och sedan fick gubben ge sig iväg på ett litet jobb. När han var tillbaka så blev det en match i tärningsspelet. Och när klockan hade passerat 22.00 tog gubben sista rundan med Ixa. Sedan var det godnatt i Casa 66.


Havet yrde igår med.


Ixa fick springa lös en stund på stranden.


Sedan gick vi hemåt.


Ellens fotbollsdress.


Här satt vi i skuggan och njöt.


Lianás foody stannade vi till hos för första gången.


Vi blev bjudna på några tapas till våran öl som vi tog.


Vi åt pasta till middag.



Jag fixade till inbakade äppleskivor med kanel och socker i smördeg och egen kallrörd vaniljsås till kvällsfikat.

16 kommentarer:

  1. Mysigt, trevligt, härligt. Ja vad mer finns att säga? Inget från mig iaf. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Carin! Sjuåringen kommer bli jätteglad!
    Usch ja så det går för IFK! De har inget försvar! Fortsätter de så här blir det superettan. Det går inte att prata med maken om det. INTE ROLIGT! Kramar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Ja, det tror jag hon kommer bli. För en rosa fotbollsdress har hon önskat sig. Inte så viktigt vilket lag det är. Färgen är viktigare.
      Ja, tyvärr så är det nog så illa för dem. Brorsan går det att prata med 😉😁. Men han är inte glad.
      Kram

      Radera
  3. Ohh så fin dress, så uppskattad den ska vara. Samt det såg så svalkande och skönt ut vid havet där, älskar havet. Saknar det då man inte är där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon blir nog glad för dem.
      Det är härligt att bo så nära havet som vi gör.

      Radera
  4. Jag var på matchen i Uppsala igår. Sirius var riktigt bra men som sagt IFKs försvar är RIKTIGT dåligt.
    Enda ljuspunkter var 19-årige Ture Sandbergs mål och sen att få se arenan - Studenternas.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig. Deras försvar var riktigt dåligt.
      Alltid skoj att se fotboll live.
      Kram

      Radera
  5. Alltså du gör så goda grejer, känns som du bara slänger ihop det, men så verkar det bli magiskt gott! Bra gjort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är nog lite som Cajsa Warg "man tager vad man haver".
      Fick beröm av gubben och brorsan. De tyckte att det skulle finnas sådana äpplebitar i kylskåpet jämt 😂.

      Radera
  6. Håller med föregående kommentar. Allt du lagar till i köket ser alltid sååå gott ut.
    Och det ser alltid så lätt ut för dig. Du är en riktig köksgudinna du. =)
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jag gillar att mixtra och laborera i köket. Och bättre och bättre har det blivit genom åren.
      Vi pratade om detta nu när brorsan är här. Hur han gillade när jag bakade bullar när vi bodde hemma. Och att jag var nästan proffs på att bränna dem. Men han gillar lite brända bullar fortfarande 😂.
      Kram

      Radera
  7. Aha, då ska jag nog stanna till på Liana's på någon promenad eller cykeltur. Jag tycker att det är lite roligt med små ställen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon var jättetrevlig tjejen. Och hade vi inte ätit en pizza på Da Mario så hade vi nog testat hennes creps.

      Radera
  8. Åh vad jag tycker om att läsa här inne vad som händer i ditt liv. Tapas och inbakade äppleskivor, hur gott och somrigt kan det bli !!! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du.
      Jag älskar mitt liv som vi lever.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.