2024-06-03

EFIT

 

Såg det här hos Annika och tänkte att jag ska prova att göra en sådan dag. EFIT = ett kort i timmen. Jag gjorde väl fel med en gång i detta konceptet. Man kanske skulle ha fotat klockan först. Men det missade jag totalt.


Så vi tar morgonen från köket. Klockan är nu 06.20 och jag och Ixa ska snart ta vår morgonrunda. Men först medicin, vatten och ett tuggummi innan vi går.


När klockan var 07.30 så var vi på väg hemåt igen från vår morgonrunda.


08.20 så var det dags för frukost och den intog vi på altanen.


Vid 09.40 satt jag vid datorn och redigerade bilderna till bloggen.


Gick upp och lade mig i en solstol och läste boken 10.20. 


Samling kring (pumpen) vattenslangen 11.25.


Vid 12.20 åt vi en varsin äpplemunk och vaniljsås som fanns kvar till fikat.


En liten kissrunda med Ixa vid 13.40.


Det här var länge sedan nu. Så jag satte mig och målade på altanen ett tag. Klockan 14.20.


Sedan blev det en liten miss med klockan. Tiden 15.20 missade jag totalt. Men jag var nog i köket då. Men 16.40 åt vi middag.


Sedan blev det röj i köket vid 17.20.


Ett parti tärning vid 18.20.


19.20 hände inte mycket. Lite slösurf möjligtvis på mobilen. Ixa sov som en stock i soffan.


Det blev en frappe på takterrassen innan vi gick ner. Då var klockan 20.30.



21.20 hade jag tänkt en miniserie, men det var ingen annan som ville. Så jag såg på vlogg på datorn innan jag hoppade i säng vid 22.30.

10 kommentarer:

  1. Jaha det var din söndag. Lite men ändå mycket. Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alldeles lagom för att vara söndag 😉😃.
      Kram

      Radera
  2. Kul att få följa din dag i ord och bild. Blev väl en bra söndag tycker jag.
    Önskar en fin start på den nya veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kul att få följa din dag. Bilden på Ixa när hon sover är underbar, och likaså den inför morgonpromenaden. Hon ser verkligen redo ut, både för att vara fotomodell och att komma ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon är söt vår lilla Ixa. Och hon sitter alltid redo på morgonen.

      Radera
  4. Kul att följa din dag med bilder! Jag tycker EFIT är kul att både göra och läsa om. Ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en kul grej och det kommer jag göra om detta inlägg.

      Radera
  5. ÄLSKAR EFIT!!!! SÅ kul att du dokumenterade en dag i ditt liv. Tycker det är barnsligt kul att se andras vardag. Nej, du behöver inte börja med att visa klockan, LOVAR! Det var bara jag som gjorde det i mitt. Du måste göra om detta igen. Som jag skrev på insta, älskar dina frappeglas. Nu vet jag varifrån de kommer också, hihi. Boken du läser verkar bra! Ska kolla upp den. Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en kul grej och jag kommer att göra om ett sådant inlägg.
      Okej då vet jag att klockan är inte nödvändig 👍.
      De är så gamla och det var rusta som hade dem. Om de finns kvar vet jag inte.
      Boken är bra och det är samma författare som det gick en serie av på Netflix på hans bok "En helt vanlig familj". Den här heter "Lova mig tystnad".
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.