2024-06-09

På golftouren 😉😀

 

Igår efter frukosten tog vi pärlan och åkte till Greenlands Golf och spelade minigolf. Vädret var nästan detsamma som fredagens väder. Himlen såg kanske lite bättre ut en dagen innan.

Men först svängde vi in på en mack för att spola av bilen från all sand som kom ner när det regnade. Vi var inte de enda som haft samma tanke som vi. Så efter 4 bensinmackar hittade vi en som inte hade så lång kö till självtvätten.

Ute på golfen var det inte så många människor när vi kom, så det blev inga köer när man kört en bana. Utan det var bara att spela på, de 18 hålen.

Efter rundan stannade vi och tog en pommestallrik och en varsin öl innan vi åkte hem till Ixa igen.

Hemma började gubben att vattna grannes blommor och ta bort det värsta sanden hos dem. Jag fastande i köket och brorsan tog ett korsord och gick upp och satte sig på takterrassen.

Vi åt middagen där på takterrassen innan vi gick ner och såg på landskampen Sverige - Serbien. Som slutade 0 - 3 till Serbien.


Ja som sagt, så var himlen nästan densamma igår med.


Greenlands Golf.


Nu började uppladdningen 😀.


Koncentration 🙊.


Gubben verkar diskutera med bollen 😉.


Kan inte säga att jag hade några knep. Utan jag bara slog iväg den 😲.


Men den här slog jag spik på 🙄.


Sedan var det kontrollräkning så inte protokollföraren hade räknat fel 🤔.


Hemmagjord pizza med rester från kyckling och kalkon.



Smulpajen till kvällsfikat blev på övergivna frukter i fruktfatet. Nektariner och äpplen.

P.S. Om ni undrar vem som vann golfrundan. Så var det inte jag i alla fall. Utan det var gubben på första plats. Brorsan på andra och lilla jag kom sist 😊.

16 kommentarer:

  1. Så trevligt med minigolf även om det inte blev seger för din del. Alltid kul att spela ändå.
    I fotbollen gick det mindre bra tyvärr...

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var skoj och vi spelar inte på blodigt allvar.
      Nej fotbollen var bedrövlig.
      Kram och detsamma till dig

      Radera
  2. Det är en trevlig bana. Jag är aldrig först men jag spelar för att det är kul, inte för tävling. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det, och det var ingen tävling mellan oss heller.
      Kram

      Radera
  3. Minigolf är riktigt roligt! Den enda sport jag kan tänka mig nuförtiden. Även om jag nästan alltid kommer sist. Men vad gör det. Det händer också att jag spikar en bana! Nån gång...
    Hoppas sandregnen slutar snart.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara skoj att göra något ihop. Och det är väldigt sällan jag slår spik med. Men ibland så händer det.
      Idag har himlen varit blå igen och vi har haft storstädning på takterrassen.
      Kram

      Radera
  4. Hej Carin! Den smulpajen ser riktigt smarrig ut! Minigolf är kul att spela. Fina sandaler du har på dig! Visst är det du som har smyckat dem?

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var ätbar 😉😃.
      Visst är det.
      Tack. Ja det var de som jag gjorde makramé på.
      Kram

      Radera
  5. Så kul med golf! Sverige är verkligen inte bra i fotboll längre på herrsidan. Ska dom inte slå Serbien liksom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skoj att spela.
      Nej de är bedrövliga, tyvärr.

      Radera
  6. Skönt att ha något kul att göra. Minigolf är roligt, även fast jag alltid kommer sist. =)
    Den efterrätten hade jag gärna smakat. Såg god ut.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid skoj att hitta på något. Jag brukar också hamna på jumboplatsen. Men det gör inget.
      Kram Carin

      Radera
  7. Vilken fin minigolfbana! Vi spelade ofta förr, men det är nu många år sedan sist. Så gott med bärpaj. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är fin och ska likna en riktig golfbana.
      Ja, det var det.
      Kram

      Radera
  8. Jag kommer också alltid sist på golf, jag får liksom inte till det alls. Samt så härligt ni har det tillsammans och avslappnat =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så kan det va 😉😃.
      Vi har det så skönt och bra.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.