2024-06-04

Ny vecka

 

Igår var det en ny vecka och den började lugn och fridfull. Eller, den var lugn och fridfull hela dagen.

Rutin grejerna gjordes och sedan flöt måndagen bara på. 

Jag och brorsan gick iväg på en liten shoppingtur när gubben körde storvattning av växter. Shoppingturen började på Skandinaviska, Chinobutiken och slutade på Lidl innan vi var hemma igen.

Såklart så blev det helfet på Chinobutiken. Samma misstag har jag gjort tidigare. Jag skulle köpa en ram till en teckning som Ellen gjorde när hon var här. Och såklart så tog jag fel storlek på ram. Men jag ska gå och byta den.

När jag och brorsan var hemma igen så hade gubben bara takterrassen kvar att vattna. Så vi gick upp dit allihopa. 

Vid 16.30 hade gubben ett uppdrag att göra, och det var att skjutsa grannarna till flygplatsen. För nu skulle de hem till sommarvärmen i Sverige och dyker upp någon gång till hösten igen.

Brorsan och jag satt kvar på takterrassen och spelade spel till gubben var tillbaka.

På kvällen såg vi "Superstars" finalen på Kanal 5 och sedan blev det kväll här hos oss.


En ljuvlig start på veckan.

8 kommentarer:

  1. Ja oj vad jag gillar lugn och ro numera efter diverse händelserika år. Det är skönt. Kram 🙂

    SvaraRadera
  2. Det lät som en bra dag tycker jag. Förvisso förargligt med ramen men den går ju att byta.
    Önskar en fin tisdagskväll nu!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den ska bytas så att tavlan kommer upp.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Hej Carin! Älskar dina sammetsbilder... precis som de där planscherna på 70-talet.

    KRAM till DIG! Anna

    SvaraRadera
  4. Vilken jättefin bild på soluppgången! Skönt när det går att byta inköp. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja bara kvittot finns kvar brukar det aldrig vara några problem.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.