2024-06-26

Det var tisdagen

 

När frukosten kommit i magen och allt annat var gjort som skulle göras, tog jag mig en sväng till La Zenia. Jag skulle till apoteket och hämta ut medicin. Så då passade jag på att ta en runda i några affärer med. Så det blev även 2 st. 3pack trosor, ett par sommartofflor och papper till mitt målande innan jag vände hemåt.

Gubben höll på för fullt när jag kom  hem att fixa till ena grannens doftranka. Som har vuxit som bara den i deras spaljé. Sedan blev det vattning av deras blommor också.

När han var klar satte vi oss och tog en liten lunch i vår trädgård (citruslund) 😉🤣. Och när lunchen var uppäten tog jag och gick bort med skräpet från doftrankan till komposthögen ute på gatan. Gubben fortsatte och vattna i vår trädgård under tiden.

Sedan gick dagen snabbt och snart var det kväll. Dags för middag på altanen och lite spel. Sedan blev det en stund vid tv:n och lite fotboll med innan jag hoppade i säng. Gubben såg klart matchen England - Slovenien som slutade 0-0. Så jag missade ingenting fast jag hoppade i säng.


Mörkt när vi kommer ut. Men efter en kvart så kommer solen upp.


Och där tittar den fram över hustaken.


Nu är sommaren här och då kommer alla möjliga olika cirkusar till stan. Och det affischeras överallt.



Man kan inte påstå att det är en storskörd på våra vindruvor i år.

10 kommentarer:

  1. Vi såg matchen mellan Frankrike och Polen. Kröp ner i sängen när det var 10 minuter kvar. Vad trevligt med egna vindruvor även om det inte blir så många i år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, där blev det några mål i alla fall 😉.
      Det är skoj, men i år blev det bara en klase.

      Radera
  2. Ännu en bra dag som bjöd på lite gott och blandat.
    Just cirkus är inget för mig, i alla fall inte om djur är med och uppträder.
    Även om druvorna inte är många så ser de fina ut!
    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det.
      Nej, cirkus är inget för mig heller när det är djur med.
      Vi får se om de är goda när de är klara.
      Fortsatt fin onsdag till dig med.
      Kram

      Radera
  3. Tänk den som hade en citruslund att luncha i!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu var det mest ett skämt det där om en lund 🙄. För vi har bara 2 st. småträd som stolarna och bordet står under 😃.
      Kram

      Radera
  4. En härlig avkopplande dag och så skönt att sitta i er citruslund och äta lunch. Samt skönt att kommabiväg lite själv

    SvaraRadera
  5. Oavsett så är det i alla fall skörd! Vår lilla ranka har inte satt någon frukt än, så kanske vi kan få någon druva nästa år. Mysigt med en citruslund :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är ju det. Och förra året var det fullt med druvklasar.
      Nu är det var vi skojar och säger om våra två citrusträd i trädgården 😁.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.