2024-06-21

Torsdagen

 

Igår så hade vi lite saker som skulle uträttas under dagen. Bl.a. att fylla på kylskåpet, så en veckohandling på Mercadona blev det först. 

När den var klar så åkte vi hem och gubben hjälpte till att få in påsarna i huset. Sedan åkte han iväg in till Torrevieja med vår tv-box som strulat ett tag nu med vissa kanaler. Vi har skrivit till firman men inte fått något svar. Så nu åkte gubben till dem istället.

De trodde inte det kunde vara tv-boxen, för något sådant problem som vi hade brukar inte tv-boxen få. Men vi fick en ny och de programmerade den åt oss med. När gubben satte boxen på plats hemma igen och vi tittade på de kanaler som strulat, så var problemet borta. Men tv-boxen kunde det inte vara 🙄😜.

Eftermiddagen spenderade vi på takterrassen tills det var dags att sätta igång med middagen. Sedan blev det fotboll resten utav kvällen. Jag tittade på fotbollen med ett halvt öga samtidigt som jag såg på "Familjen Bridgerton" på datorn 🙂.


En underbar morgonpromenad.


Det blev stekt fläsk och potatis på tallriken.



Gjorde egen granola. 

16 kommentarer:

  1. Egen granola, vad gott! Har du något bra recept?
    Vilken magisk vy på er morgonpromenad.
    Glad midsommar!!
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är gott. Nej något recept har jag inte utan blandar ihop det jag har hemma.
      Havregryn, nötter, frön och sedan när den är klar lägger jag till torkad frukt.
      Kokar ihop vatten, olja och honung som jag häller över och blandar ihop innan det åker in i ugnen på 150 grader i ca. 30 minuter. Rör om några gånger.
      Kram

      Radera
  2. Önskar er en fin midsommarhelg i ert paradis!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du.
      Ha en fin midsommarhelg du med.
      Kram

      Radera
  3. Nej, boxen kunde det inte vara ;-)

    Kram och glad midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej absolut inte 😂.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Vet inte om ni har samma box som vi, men vi åkte nyligen på att köpa en ny. 150 euro. Fast den andra höll i många år så behövdes nog fräschas upp. Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning om vi har samma. Men vi har Scan Sat.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  5. Din morgonrunda slår det mesta. Underbart att få gå där medan solen stiger ur havet. BÄSTA!! Ha en fin och trevligt midsommar på det sätt ni firar på! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet 😊. Och jag är så tacksam och glad att kunna göra det när jag vill.
      Tack, och vi firar inget särskilt, mer än att äta sill och potatis.
      Kram

      Radera
  6. Carin, ser att min kommentar från ert sjukhusbesök ang din gubbes hjärta är borta ... SÅ skumt. Blogger alltså ... MEN Ok, du vet vår kompis Keith (som figurerar i bloggen ibland) har gjort en ablation på sitt hjärta. Det blev som ett nytt liv för honom efter det. Han ångrar inte en sekund att han gick igenom det. SÅ jag hoppas att din gubbe tar beslutet att genomföra en sån. Kram igen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, blogger lever sittegna lilla liv ibland.
      Låter toppen.
      Nu är det bara att hjärtat ser bra ut när de gör ett ultraljud på det.
      Han har själv sagt att han vill göra en ablation om det nu är möjligt.
      Kram igen tebax 😉😃

      Radera
  7. Hej Carin! Nu var jag tvungen att fråga maken vad en ablation är för något och jag fick ett riktigt utförlig förklaring hur allt går till... låter fantastiskt! God granola... och Bridgeton har jag tagit mig igenom. Underbart romantiskt! Här är det också fotbolls EM på TV'n just nu. Annars har vi haft en jättemysig midsommarafton idag!

    Hoppas ni också har haft en fin dag. Kram till dig! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Ja, vi får hoppas att han får göra en sådan operation.
      Stod och tittade i affären på granola när vi handlade och tänkte ta ett paket. Men så sa jag till mig själv. Hur svårt kan det vara, gör den själv 😉😃. Har ju gjort det innan och det är så busenkelt. Och bra mycket billigare än att köpa.
      Bridgerton är något jag får titta på själv, inget gubben ser på. Och håller med dig, underbart romantiskt.
      Vi hade också en bra midsommarafton + fotboll.
      Kram

      Radera
  8. Jag gillar Bridgerton. Fotboll kollar vi inte på, men resultaten håller jag koll på, det går ju bra för PT :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör inte gubben så jag ser serien själv på min dator.
      Ja det gör ju det. De vann igår mot Turkiet.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.