2024-09-19

Letade present

 

Efter allt var avklarat hemma tog jag mig en promenad bort till La Zenia Boulevard för att ta ut ny medicin och kolla present till Elvis. Vi har ju två födelsedagar när vi är i Sverige. Först Elvis som fyller 5 år och sedan dottern som fyller 40 år.

Elvis önskar sig Ninjago lego bla. a. och det hittade jag utan problem. Sedan gick jag förbi smyckesbutiken där jag såg ett halsband i somras till mig själv, men som jag inte köpte då. Lite likt mig när jag ser något som jag vill ha. Börjar tänka om jag behöver det, är det värt pengarna eller jag köper det nästa gång. Och det kom inte med hem då i somras. Gubben sa direkt, köp det nästa gång du är på La Zenia.

Nästa gång jag var där så fanns det inte. Jag frågade expediten om de skulle få in det igen. Jo det skulle de, men hon kunde inte säga när. Så nu har jag varit inne i den butiken varje gång jag varit och hämtat ut medicin. Men tyvärr har det inte funnits. Men igår så hängde det där och jag tog det med en gång.

Gick sedan till Primark för att ta en runda i butiken, men vände ganska snabbt igen. För där hade de gjort en makeover på avdelningarna totalt. Så nej tack, det orkade jag inte med utan gick hem istället.

Jag gjorde kalkonsoppa till middag igår, och vi åt det nybakade brödet till den. Nu är det ju dags för soppor och grytor igen när hösten börjar komma.

På kvällen såg vi en film på Netflix som inte var min genre direkt. Men 1.30 beska jag med i alla fall.


Det fläktade skönt vid havet.


Det här är smycket som jag köpte. Det är överdraget silver. Tunt, nätt och fint, tycker jag.


Riktigt gott med kalkonsoppa.



En Sci-Fi/Thrillerfilm från 2014. 
En kvinna, som av misstag hamnat i en mörk affär, vänder på sina fångare och förvandlas till en skoningslös krigare som utvecklats bortom mänsklig logik.

9 kommentarer:

  1. Så snyggt och fint halsband du köpt. Är lite som du funderar oftast för länge när jag ser något jag vill ha/köpa. Men du hade tur att de fick in halsbandet igen. Jag brukar inte ha den turen...
    Fortsatt trevlig torsdag till er.
    Kram Tummelisa/Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo det kan bli lite väl mycket velande ibland när jag ser något.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  2. Vissa saker är svåra att släppa när man sett något man ville köpa t.ex. Jag gör likadant, mer nu än tidigare när jag faktiskt tjänade pengar. Eller så har jag blivit klokare med åldern. 😉😆🙃 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alltid varit så här. Både bra och inte bra 😁 ibland.
      Kram

      Radera
  3. Vissa saker är svåra att släppa när man väl har sett dem. Slår man inte till och de sedan tar slut är det så retfullt. Halsbandet är jättefint så bra att du inte tvekade denna gång.

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det har hänt ett par gånger för mig, tyvärr.
      Tack, och jag är glad att jag slog till igår.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. SÅ bra att du fick tag på halsbandet! Snyggt är det! Ibland ångrar man så att man inte köpt, du hade tur som verkligen fick tag på det till slut. Soppan ser nyttig och god ut, ser ditt god bröd på bilden också. MUMS!! Karin, ha det så gott framöver så HÖRS vi snart. Vi följer ju varann på Insta och det är bra!! KRAMAR!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var tur att de fick in det i affären igen.
      Det var gott med soppa och macka igår.
      Detsamma till dig nu. Och som du säger så följer vi varandra på Insta och ser vad vi gör.
      Kram

      Radera
  5. Hola Carin! Kul att halsbandet äntligen kom hem till dig! Jättefint! Sci-Fiction är inget för mig heller, hoppar det! Haha Ninjago Lego känner jag till. Elvis kommer bli överlycklig!

    KRAM till DIG! Anna

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.