2024-09-10

Vecka 37

 

Nu börjar de plocka bort sommaraktiviteterna som funnits på La Zeniastranden. Det är lika med att hösten är här, semesterfirarna blir färre och skolorna börjar snart. Och sist men absolut inte minst, lugnet infinner sig igen i byn.

Gubben tog en tur med bilen för att uträtta lite ärenden. Han skulle till posten och vårdcentralen. Posten hade öppet som vanligt, men när han kom till vårdcentralen var det bara akutmottagningen som var öppen. Men det stod en dam och ringde på klockan och en personal kom och öppnade. Då frågade gubben om hon kunde lämna kuvertet till våran husläkare. Vi måste få våra recept uppdaterade tills vi åker till Sverige. 

Jag själv gjorde en runda med dammsugaren och dammtrasan. Sedan så fixade jag två burkar med pärlor åt Amelia och Ellen. 

När vi flyttade hit tog jag med mig allt som fanns kvar sedan tiden när jag och dottern gjorde smycken och sålde. Mängder av pärlor som jag nu har haft i en back under sängen här. Jo, jag har använt lite av dem med när jag knåpat ihop något armband eller halsband åt mig. Men nu tänkte jag att jag skulle bli av med lite, och barnbarnen gillar att pärla.

Resten utav dagen när gubben var tillbaka hände inte så värst mycket. Utan vi hade en skön start på veckan.


Vår vanliga runda ner till havet.


Och där stod de uppradade badbåtarna som har legat i vattnet under sommaren.


Solen tittar fram nu vid 07.40.



Det ser ut att vara en papaya på gång 🤗.

12 kommentarer:

  1. Nu får de semester, båtarna dvs. Skolorna började igår.
    Det är en bra grej med att köra, man kan ha med sig allt möjligt utan problem. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, förstod nästan det. För jag mötte ett gäng småknoddar med sina skolväskor dragandes, när vi tog morgonrundan.
      Precis, annars måste man tänka till ordentligt när man bara åker med handbagage.
      Kram

      Radera
  2. Bra du börjat packa ihop sånt som ni ska ha med er och det är ju bra att allt kommer till användning. Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns ju ingen anledning att ha en massa pärlor liggandes när det finns de som älskar att pärla.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  3. Det som en behaglig och bra start på veckan.
    Pärlorna blir säkert uppskattade för jag vet hur mycket våra barnbarn gillar att pärla.

    Önskar en fin tisdag nu!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En perfekt början på veckan 😉.
      Ja i en viss ålder, så pärlas det förjämnan.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Låter skönt, med lugnet och rubbet. Antar att du också tycker det är lite skönt när tursterna blir färre och färre. Skolan, vad sent den börjar. Vad roligt att du och din dotter har sålt smycken. Kan tänka mig att dina barnbarn också är väldigt kreativa. Kramar!! PS, blev sååå glad över ditt mail och vad som komma skall med posten. TACK!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mycket skönt när allt blir lugnt efter sommarsäsongen.
      Deras sommarlov börjar lite senare än tex. det i Sverige.
      Vi hade en liten nisch att virka armband. Vi virkade en stomme först i olika bredd och längd i silver eller guldtråd (överdraget guld). Sedan trädde vi pärlor tätt på den virkade stommen. Du kan se i denna länken. https://hallonoblabar.blogspot.com/2014/11/utlottning.html
      Pyssel älskas av de flesta barnbarnen.
      Ditt kort är på väg, det skickades i måndags.
      Kram

      Radera
    2. Kollade, sååå fint! Gillar mycket!!

      Radera
  5. Hola Carin! En Papaya Coconut... Åh en plats i solen. Ja det är allt som behövs för att fylla en frus nordsjäl. En Papaya Coconut... Lata dar vid polen! Älskar soluppgångar... så vackert! Vilken lycka att få massor av pärlor! De kommer säkert göra många fina halsband och armband. Fin ny vecka till dig! KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hola!
      Hoppas, hoppas att det blir en papaya av denna blomma.
      Det tror jag med att det kommer att bli.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.